Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 910111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 121
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Haha, dat zal best, dat de knop lastiger naar links dan naar rechts gaat.

    Achja, vroeger kwam er nog wel eens iemand naar het podium lopen dat er wat zachter moest of andersom zwaaide je naar een donker gat dat er iets harder moest maar nou zit alles het hele optreden naar zijn mobieltje te loeren.
    Ik heb wel eens gedacht, misschien een tijdelijk whatsapp groepje maken, dat je tijdens het optreden.....
    Zodat niet alleen het publiek en de technici, maar ook de band de hele tijd op hun telefoon kijkt....

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Wat een dedain voor de artiest man, misschien tijd voor een nieuwe uitdaging?
    Ik kan me best voorstellen hoor als je alles al gezien hebt dat artiesten gewoon lastig volk wordt waar je geen lol en energie meer van krijgt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij begon jij met een WhatsApp groepje als voorstel. Ik heb overigens met een toetsenist gespeeld die doodleuk met z'n vrouw zat te appen tijdens optredens.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Volgens mij begon jij met een WhatsApp groepje als voorstel. .
    Vind dat mobiel turen van technici wel degelijk een probleem, tijdens het spelen niet meer met de mengtafel te kunnen communiceren.
    Ik heb dat wel eens proberen op te lossen door tussen 2 nummers door in de microfoon.. .maar vind ik niet leuk, de band niet en de man achter de mengtafel al helemaal niet.
    Je maakt er geen vrienden mee dus dan maar doorkwakkelen.

    Jij vindt dat dedain naar de technici toe? Ok.. apart...
    Laatst gewijzigd door Pepe; 27 januari 2021 om 22:49
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zie ook dat niet als dedain maar meer als een maatschappelijk probleem. Als er één ding is wat de maatschappij ontwricht dan is het wel social media. Echt leuk als je het op een goede manier gebruikt, maar dat is vrijwel onmogelijk omdat ht pas werkt met minstens twee deelnemers. WhatsApp wordt door partners gebruikt als controle cq stalking app. Appgroepjes, die zo handig lijken, verzanden vrij snel in oeverloos heen en weer appen. Bovendien zijn mensen hierdoor heel afspraak onbetrouwbaar geworden. Sprak je vroegah een week van tevoren af en dan was je er gewoon, nu kunnen we altijd last minute nog alles omgooien. Vaak omdat we, via social media, erachter zijn gekomen dat er op dat moment iets leukers is.
    Dan wordt het ook nog als een maalstroom gebruikt door allerlei schimmige en gewelddadige kneuzen om af te spreken of aan iedereen te laten zien hoe dom ze zijn. Maar we zijn er wel druk mee met z'n allen.

    On topic; laatste keer dat ik een bandje mixte moest ik m'n foon uit de auto halen, want de band wilde dat ik wat opnames maakte. Maar klopt dat veel lui en dus ook technici dat ding niet los kunnen laten.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    ... WhatsApp wordt door partners gebruikt als controle cq stalking app. Appgroepjes, die zo handig lijken, verzanden vrij snel in oeverloos heen en weer appen. Bovendien zijn mensen hierdoor heel afspraak onbetrouwbaar geworden. Sprak je vroegah een week van tevoren af en dan was je er gewoon, nu kunnen we altijd last minute nog alles omgooien. Vaak omdat we, via social media, erachter zijn gekomen dat er op dat moment iets leukers is.
    ...
    Dit herken ik totaal niet. Als mensen de boel last minute nog omgooien ligt dat aan de mentaliteit, niet aan whatsapp.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #107

    Standaard

    als ik bandjes mix dan kijk ik ook veel op de tablet en telefoon.
    geeft veel ergernis van muzikanten.
    je ziet dat inderddaat steeds vaker. En de vijandigheid van de muzikanten groeit dan ook. Zonder er natuurlijk over te communiceren. Want het is een complot van Q-annon achtige afmetingen





    probleem is wel dat ik de mix doe via een app . op de tablet bedien ik de zaalmix in zijn totaal en ik heb op de telefoon een "shortcut" scherm met de belangrijkste delen (solokanalen, galm aan uit en zo voort)
    als ik niet geregeld op mijn telefoon zit? Dan gaat die schuif bij jouw solo dus niet open.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    als ik niet geregeld op mijn telefoon zit? Dan gaat die schuif bij jouw solo dus niet open.
    Dat is zo een dingetje.
    Bij onze eigen geluidsman regelt hij dat, omdat ie weet waar wat komt.
    Bij een niet-eigen geluidsman zet ik mezelf dan even harder, want iemand die het repertoire (mogelijk) niet kent is dan bijna altijd te laat.

    Lullig wordt het als ik mezelf dan harder zet, maar ee geluidsman doet dat ook

    Nadat ik dat een paar keer gehad heb stem ik het vantevoren maar even af, werkt beter.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    als ik bandjes mix dan kijk ik ook veel op de tablet en telefoon.
    geeft veel ergernis van muzikanten.
    je ziet dat inderddaat steeds vaker. En de vijandigheid van de muzikanten groeit dan ook. Zonder er natuurlijk over te communiceren. Want het is een complot van Q-annon achtige afmetingen





    probleem is wel dat ik de mix doe via een app . op de tablet bedien ik de zaalmix in zijn totaal en ik heb op de telefoon een "shortcut" scherm met de belangrijkste delen (solokanalen, galm aan uit en zo voort)
    als ik niet geregeld op mijn telefoon zit? Dan gaat die schuif bij jouw solo dus niet open.
    Daar heb ik altijd wel een beetje moeite mee. Wat Dennis ook al aangeeft, ik weet wanneer ik iets harder wil, een vaste geluidsman misschien ook, maar de rest niet. Ik kan middels een pedaaltje gewoon mijn solo een boost geven, daar hoeft de geluidsman verder niet zoveel aan te doen. Als het op een gegeven moment goed staat, hoef je er niet meer aan te komen. Hooguit wat aanpassingen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Over solo's gesproken...

    Shanky, Showband (en anderen die als geluidsman werken), wat is jullie ervaring met hoe de pro muzikanten hun solovolume regelen? Zorgen zij naast de geluidsman ook vaak zelf voor een boost tijdens de solo's?

    Mijn ervaring in kleinere zalen is dat niet iedere geluidsman wilt dat de muzikant zelf het volume flink boost voor een solo, omdat ze zelf de controle willen houden. Ik bespreek dit vaak van te voren, zodat ze een beetje weten wat ze kunnen verwachten. Misschien dat daar de vraag "wat is je maximale volume" vandaan komt. Ik merk dat tijdens de soundcheck daar niet iedere muzikant even eerlijk in is. Eeen drummer die de drums nauwelijks beroerd, gitarist die claimt dat zijn ritme volume (met de gitaar een stukje teruggedraaid) zijn luidste volume is...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top