Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 121
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb zo'n 20 jaar op een zelfbouw stereo 4x12 gespeeld en vrijwel nooit klachten over het volume gehad. Slechts in één band en toen de galmbak Line6 combo gitarist vertrokken was, vroeg men of ik harder wilde spelen.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb zo'n 20 jaar op een zelfbouw stereo 4x12 gespeeld en vrijwel nooit klachten over het volume gehad.
    Nou heeft noch het aantal speaker, het aantal jaar en dat je alles zelf gebouwd hebt niks te maken met het volume.

    Ik snap sowieso het nut niet zo van overkill aan speakers voor gitaar, die moeten juist werken om lekker te klinken. Of je moet zeggen, een pedaaltje, mijn sound. Is niks op tegen maar daar sleep je geen 4x12 voor mee.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok, sorry.

  4. #94

    Standaard

    ach in de praktijk willen bijna alle muzikanten op het toneel "alles horen naar dan met mijzelf er net even bovenuit". En bij het gemiddelde podium van 6x4meter is "iedereen wil net een heel klein pietsje harder dan iedereen in de podiummix" gewoon niet mogelijk.

    totdat je met alle muzikanten van je band kunt leven met "alles even hard" gaat het niet werken om je podiumvolume te beheersen. Ook in dit topic hoor ik weer dat de meeste gitaristen de versterker zo hard zetten tot "de feel er is" en dan zijn ze tevreden en hoeven ze "echt niet harder dan dat, dus ik blijf van mijn knoppen af". Maar het volume wat ze instellen heeft dus niets met de mix te maken. Dus het is maar bidden dat de amp op een laag genoeg volume gaat werken met hun gitaar. Dat is toch best suf?

    2019 een tijdje toetsen gedaan bij een bandje. de zangeres en de drummer vonden de toetsen te hard, en de gitarist en bassist vonden de toetsen te zacht. En alle vier gingen ze los tegen mij daarover lopen zeiken. Terwijl ik het geluid niet deed (dat deden in die oefenruimte die vier klagende muzikanten om en om. harder-zachter-harder-zachter draaien van de geluidsinstallatie) Dat zoeken ze maar lekker uit. ik heb voor mezelf gewoon een set oordopjes uit de koptelefoonuitgang waarmee ik mezelf monitor....geen probleem. Zij vonden echter allemaal mijn volume echter superirritant. Maar ze communiceerden onderling niet dat ze precies 50/50 het onderling over het gewenste resultaat oneens waren. op een gegeven moment maar laten ontaarden in "we kunnen helaas niet zo goed met jou samenwerken"

    Live speel ik op gitaar meestal gewoon met een DI setje en inears. Zonder versterker. En dan zoekt iedereen maar uit hoe ze het willen horen op hun inearmix of FOH.

    Maar best vaak aan de hand gehad dat ik bij buitenoptredens op een festivalpodium alsnog klachten van de monitorman 8 meter verderop op het podium kreeg......met een 30x40x40cm klein open back gitaarversterkertje aan de zijkant van het podium. 5watt, 8inch speaker "de gitaar is te hard". Op een metertje van mijn oren. Terwijl je de hele band er met hun monitors op meters afstand van alles er ruim overheen hoor monitoren. dan denk ik dat het best vaak een Pavlov reactie is van technici.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    In mijn huidige band is de bassist ruimschoots de luidste. Dat in de oefenruimte vooral duidelijk en daarbuiten niet echt. Ik ben begonnen met een veel te laag volume maar dat had ik niet door vanwege die godvergeten IEM. Krijg je serieus de vraag van de FOH mixer of het niet wat harder kan, want zo kan hij er niets van maken.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    D'r is nog wat waar je gitaristen nauwelijks over hoort of mee ziet werken,

    Mark Flanagan, de gitarist van Jools Holland's big band zette mij op het spoor. Ik zei tegen hem, het is lastig spelen met blazers, af en toe krijg je 16 maten solo maar probeer er maar eens bovenuit te komen...
    Hij zei, de truc is, wees low profile maar als die 16 maten eraan komen dat stap je naar voren in de spotlight en draai je alles open zodat iedereen een stap opzij doet want dat snapt iedereen, jouw moment.

    Je hebt er geen big band voor nodig, dat werkt ook in het rockabilly bandje. Je mag af en toe er best bovenuit bleren als je maar ook weer op tijd je mond houd om anderen te laten shinen.

    En dat is iets waar het vaak fout gaat met technici omdat die geen idee hebben dat & hoe de dynamiek in een band continue wisselt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 27 januari 2021 om 00:06
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daar zeg je wat, dan heb je zelfs amper een speaker nodig, maar ik ken James Herriot helaas niet.

  8. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    D'r is nog wat waar je gitaristen nauwelijks over hoort of mee ziet werken,

    Mark Flanagan, de gitarist van Jools Holland's big band zette mij op het spoor. Ik zei tegen hem, het is lastig spelen met blazers, af en toe krijg je 16 maten solo maar probeer er maar eens bovenuit te komen...
    Hij zei, de truc is, wees low profile maar als die 16 maten eraan komen dat stap je naar voren in de spotlight en draai je alles open zodat iedereen een stap opzij doet want dat snapt iedereen, jouw moment.

    Je hebt er geen big band voor nodig, dat werkt ook in het rockabilly bandje. Je mag af en toe er best bovenuit bleren als je maar ook weer op tijd je mond houd om anderen te laten shinen.

    En dat is iets waar het vaak fout gaat met technici omdat die geen idee hebben dat & hoe de dynamiek in een band continue wisselt.
    Daar gaat het ook vaak mis bij muzikanten...die gaan na die 16 maten niet weer terug in volume. Die snappen niet dat de dynamiek in een band continue moet wisselen....

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb er altijd een volumepedaal tussen en pas het zo heel gemakkelijk aan.

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Haha, dat zal best, dat de knop lastiger naar links dan naar rechts gaat.

    Achja, vroeger kwam er nog wel eens iemand naar het podium lopen dat er wat zachter moest of andersom zwaaide je naar een donker gat dat er iets harder moest maar nou zit alles het hele optreden naar zijn mobieltje te loeren.
    Ik heb wel eens gedacht, misschien een tijdelijk whatsapp groepje maken, dat je tijdens het optreden.....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top