Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
Jij wil geen optreden met een uitgebalanceerd geluid; jij wil alleen maar zo hard mogelijk spelen.
Nee hoor, ik vind een PA voor een kroeg gewoon overkill. Zeker voor de herrie die ik meestal speel. Van alle video's van optredens vind ik die van de Benzinebar Eurosonic shows het beste, en daar hebben we altijd zonder pa gespeeld. Klinkt prima als je weet waar je doet en geen geneuzel met techneuten die ook weer een ego hebben.

We hebben met de karaoke band een poos een eigen geluidsman gehad, dat ging prima. Hij vond ook dat we helemaal niet overdreven hard speelden. Daar was ik het niet mee eens maar ja, gezien het volume van drummer en bassist was daar niet zoveel aan te doen.

Ik was altijd de gitarist die harder moest van de mixer, in de jaren 80/90 speelde ik zacht op het podium en dan flink over de monitors. Maar daar moet de rest van de band ook naar zijn qua volume en geluid.

Bijkomend punt is dat een hoop mixers er een soort pop sausje overheen willen gooien. Waar ze liefst ook nog tijdens het optreden aan gaan frunniken, hoor je ineens reverb op je gitaar. Of dan moest onze chauffeuse weer naar de geluidsman omdat ze in de zaal geen gitaar hoorde. Zoals ik al zei, ik was op een gegeven moment wel klaar met al dat gezeik eromheen. Blij dat het klaar is. Als ik al ooit weer op een podium kom te staan dan op mijn voorwaarden en anders maar niet.