Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 72

Discussie: HNAD: Peavey 6505

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Dat was een compliment.
    En ik vertel nog steeds niets.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Imk kan daar behoorlijk wat over vertellen maar......... helaas ben ik de dorpsgek
    Doe toch maar!

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    De 6505 lijkt wat schema betreft inderdaad behoorlijk op de SLO100. Ik heb ze naast elkaar getest, en hoewel ze in dezelfde richting zitten, zijn het toch echt twee andere amps. De 6505 is rauwer, terwijl de SLO100 iets ronder is. Of gruiziger en warmer, hoe je het allemaal wil uitdrukken.

    Waarom soldano zo achterlijk duur is? Omdat het handgebouwd in USA is en omdat hij een naam heeft opgebouwd. De bouwkwaliteit van een soldano is ook wel hoog omdat mike een behoorlijke perfectionist is. Dat is ook de reden geloof ik dat de superlead 60 (wat destijds het goedkopere aziatische broertje moest worden van de SLO100) maar enkele jaren in productie is geweest.
    Wat prijs betreft zit het ook gelijk aan bogner XTC, Friedman BE deluxe, etc
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Ik heb van een kennis deze Peavey 6505 gekocht. Made in USA.
    God wat een amp!
    Het eerste wat ik dacht was: heb ik spijt dat ik 10 jaar geleden zoveel geld heb verspild aan die Mesa Boogie Dual Rectifiers. Had ik deze toen maar gekocht...
    Ben blij dat ik deze eindelijk heb.
    ...
    Dat gevoel is te gek hè? Ik heb 20 jaar gemeend dat ik Fender versterkers moest hebben, tot ik 3 jaar geleden een Vox AC30 kocht. Nog steeds word ik zo blij van die sound! Elke oefensessie tovert weer een grijns op mijn bakkes.

    Heel veel plezier met je nieuwe amp, en laat je niet gek maken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Waarom zijn die soldano’s zo achterlijk duur eigenlijk? Vraag aanbod ofzo?
    Omdat die soldano graag aan dure raceautos sleutelt, en dat moet wel betaald worden he.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Iemand die de Chinese en de Amerikaanse 6505 heeft vergeleken?

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat gevoel is te gek hè? Ik heb 20 jaar gemeend dat ik Fender versterkers moest hebben, tot ik 3 jaar geleden een Vox AC30 kocht. Nog steeds word ik zo blij van die sound! Elke oefensessie tovert weer een grijns op mijn bakkes.

    Heel veel plezier met je nieuwe amp, en laat je niet gek maken!
    Same, zelfs ook met die amp, de ac30! Dat is precies die cleane tone die ik in m'n kop heb, dat is precies de crunch die ik in m'n hoofd hoor. Heb t niet (meer) zo op fender clean.

    De trafo's van een SLO zijn extreem overspec'd heb ik begrepen en als je de 5150 trafo's geeft die net zo lomp zijn als van de SLO, kom je een heel eind. Dan wordt ie ook smoother. Ik vond de SLO wel smooth maar iets korrelig in het tophoog, ongeacht welke kast ik pakte. Ook vond ik dat de SLO niet zo lekker vloeide bij leads als de JCM800 2210 die ik had. Dus, zo'n goedkope marshall had mijn voorkeur over de SLO.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Same, zelfs ook met die amp, de ac30! Dat is precies die cleane tone die ik in m'n kop heb, dat is precies de crunch die ik in m'n hoofd hoor. Heb t niet (meer) zo op fender clean.

    De trafo's van een SLO zijn extreem overspec'd heb ik begrepen en als je de 5150 trafo's geeft die net zo lomp zijn als van de SLO, kom je een heel eind. Dan wordt ie ook smoother. Ik vond de SLO wel smooth maar iets korrelig in het tophoog, ongeacht welke kast ik pakte. Ook vond ik dat de SLO niet zo lekker vloeide bij leads als de JCM800 2210 die ik had. Dus, zo'n goedkope marshall had mijn voorkeur over de SLO.
    Damn dus soms ipv altijd maar over lampen te denkenen praten soms ook maar eens stilstaan bij de trafo's want blijkbaar doen die ook veel aan je sound als ik dit stukje lees?
    Klopt dat @Orpheo?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ik heb zelf een zelfbouw SLO100. Met IG trafo's (een duitse semi pro wikkelaar destijds, inmiddels gestopt).
    Maar ik vind de soldano en mijn zelfbouw (hoewel hele kleine verschillen bij AB test) een bepaalde diepte in sound hebben. Met name de clean en crunch sounds, hebben een bepaalde feel wat ik nog in weinig versterkers heb terug gehoord.
    Maar goed, dan nog zou ik zelf nooit 3000+ euro neertellen voor een SLO100.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    Damn dus soms ipv altijd maar over lampen te denkenen praten soms ook maar eens stilstaan bij de trafo's want blijkbaar doen die ook veel aan je sound als ik dit stukje lees?
    Klopt dat @Orpheo?
    Absoluut. Ik vind bijvoorbeeld de JVM410 een grafbak maar met de Mercury Magnetics trafo's is het een heel, heel stuk beter. Zo ook de 5150 met andere trafo's. Het is alsof net de viezigheid weg gaat met betere trafo's en die van Soldano zijn bizar goed gemaakt, heb ik me laten vertellen. Het is een heel 'schoon' geluid waar alle viezigheid erin komt via de preamp en pedalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top