Met de verlenging van de lockdown wil ik een paar gitaren opknappen. Ik heb echter wat hulp nodig bij het vinden van onderdelen. Wie weet raad?

1. De Godin
De preamp van mijn Godin LGXT bevat 2 faders die aan vervanging toe zijn: de bass EQ-band fader (met center notch) is afgebroken na een ongelukje en de volume fader kraakt als de ziekte. Weet iemand toevallig waar ik die zou kunnen bestellen? Maten zijn: 30 mm lang, fader travel 20mm, de fader-knopjes (die dus een klein stukje buiten de body steken) zijn 15mm hoog. De fabrikant Bourns heeft faders die er op lijken, maar hun productlijn is zo uitgebreid dat ik er niet uitkom. Ook ben ik niet thuis in de weerstanden die ik voor die faders

2. De Charvel
Met Jackson elementen en een Jackson locking tremolo. Ooit gekocht bij een veiling in de Amsterdamse Stadsbank van Lening. De tremolo mist zijn arm en de onderdelen van de locking nut missen ook. Iemand een idee waar ik onderdelen voor Charvel/Jackson gitaren kan vinden in NL? De websites die gitaaronderdelen aanbieden, lijken het niet te hebben. De importeur voor Jackson/Charvel krijg ik ook zo 1-2-3 niet achterhaald...

3. Twee Fenders
Een Japanner en een Mexicaan. De Japanse strat is behoorlijk gemod: 2 Joe Barden humbuckers en een Seymour Duncan Hotrails mini humbucyer in het midden, met coil taps, schakelingen voor uit-fase en neck element bijschakelen bij wat je op de switch kiest. Heel veelzijdig... alleen klinkt hij niet meer zo 'strats'...

Gelukkig heb ik nóg een Stratocaster: een Mexicaan uit 2007. De MIM is stock, met een esdoorn hals. Hij klinkt wel heel erg spanky; misschien knapt hij wel op van de elementenconfiguratie uit de Japanner. En de pups uit de MIM doen het misschien juist wel goed in de Jap. Ik dacht de hele loaded slagplaat dan maar om te wisselen, en dan ontkom ik niet aan solderen. Als ik dan toch bezig ben, zou het dan handig zijn om een connector aan de leads naar de jack te solderen, zodat ik in de toekomst de slagplaten makkelijk kan ompluggen? Doen anderen dit ook? Zo ja, welke connector is dan handig?