Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.025

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ook in kleine kroegen staat tegenwoordig bijna altijd een pa met een techneut die bleek om de neus wordt bij het zien van dikke buizentops en 4x12 kasten. "Dat gaat vast heel hard"!

    Duh.
    Klopt....en dat zegt ie doorgaans al voordat de gitaar is ingeplugd

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ook in kleine kroegen staat tegenwoordig bijna altijd een pa met een techneut die bleek om de neus wordt bij het zien van dikke buizentops en 4x12 kasten. "Dat gaat vast heel hard"!

    Duh.
    Het ging om de vraag of je met 2x20 watt live kon spelen. Daar antwoorde ik op. 4x12 hoeft trouwens helemaal niet hard te gaan hoor. Als jij 4x20 watt laag efficiente speakers hebt met een klein topje van 12 watt ga je met 4x12 veel minder hard dan met 1x12 of 2x12 75 watt meer efficiente speakers en een 30 of 50 watt top.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het ging om de vraag of je met 2x20 watt live kon spelen. Daar antwoorde ik op. 4x12 hoeft trouwens helemaal niet hard te gaan hoor. Als jij 4x20 watt laag efficiente speakers hebt met een klein topje van 12 watt ga je met 4x12 veel minder hard dan met 1x12 of 2x12 75 watt meer efficiente speakers en een 30 of 50 watt top.
    Dat hoef je niet aan mij uit te leggen, het zijn de techneuten die er altijd over lopen te zeuren. En dat begint al zodra je de spullen naar binnen sjouwt. Wattage van de speakers maakt volgens mij niet uit trouwens, het gaat om rendement en oppervlak, toch?

    Het rare is dat ze niet klagen over een SVT of Mesa Boogie 400 stack. En onze toenmalige bassist speelde echt hard, zo hard dat mijn collega gitarist die naast hem stond zichzelf niet kon horen.. Drummer sloeg ook keihard en dan moesten wij steeds zachter waardoor we onszelf niet meer hoorden. Maar de monitors gebruiken wat ze voor zijn, ho maar. En in de zaal nauwelijks gitaar te horen alsof we een soort pop bandje waren. Ben blij dat ik van dat gezeik af ben.

    Lag ook aan de band hoor, maar ja, het was toch raar dat wij gitaristen er altijd op aangesproken werden en de drummer en bassist niet.

    Ik zou als ik nog weer eens zou gaan optreden inderdaad met een kleinere setup aan komen maar daar moet het de band dus wel naar zijn. En dan moet de geluidsman zijn werk wel doen.

    Maar goed, omdat er dus bijna altijd een pa staat kun je als je setup voor repetities voldoet er dus ook mee optreden, lijkt mij.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Wattage van de speakers maakt volgens mij niet uit trouwens, het gaat om rendement en oppervlak, toch?
    Ja klopt, maar ook weer niet helemaal, in die zin dat een hoog vermogen speaker meer headroom heeft en dus strakker/cleaner blijft en het vermogen gewoon makkelijk opvangt en doorgeeft (dus makkelijk aankan). Een honderd watt kast kan nooit meer weergeven dan 100 watt, een 300 watt kast die 100 watt opvangt kan nog makkelijk meer opvangen en dat hoor je / voel je.

    Eens wat betreft geluidsmannen. Het liefst willen ze gewoon helemaal geen gitaar, haha

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    2 x 20 watt is samen 40 watt en dat moet voldoende zijn om op een podium te shinen. Als je alles clean moet doen dan is het niet voldoende.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.025

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja klopt, maar ook weer niet helemaal, in die zin dat een hoog vermogen speaker meer headroom heeft en dus strakker/cleaner blijft en het vermogen gewoon makkelijk opvangt en doorgeeft (dus makkelijk aankan). Een honderd watt kast kan nooit meer weergeven dan 100 watt, een 300 watt kast die 100 watt opvangt kan nog makkelijk meer opvangen en dat hoor je / voel je.

    Eens wat betreft geluidsmannen. Het liefst willen ze gewoon helemaal geen gitaar, haha
    Mijn speakers hebben een hoog rendement, mijn cab is redelijk groot bemeten en half open aan de achterkant. De speakers zijn beide 75 watt. Daar zal het dus niet aan liggen.
    Momenteel gebruik ik als poweramp een HB GPA 400 trans. Vermogen is op 4 ohm 2x200 watt. Mijn cab is stereo 2x16 ohm dus ik vermoed dat er niet veel meer overblijft dan 2x50 watt. Volume is meer dan voldoende. Mag ik er van uit gaan dat 2x20 watt buizen vergelijkbaar is. dan wel hard zat? Of is deze vergelijking simpelweg niet te maken? (Ik bedoel dan transistor-buizen)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.025

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    2 x 20 watt is samen 40 watt en dat moet voldoende zijn om op een podium te shinen. Als je alles clean moet doen dan is het niet voldoende.
    Onze comments kruisden elkaar net. Maar nee, niet volledig clean maar wel stukken met delay vanuit het cleansignaal en dat moet zeker clean blijven en niet opbreken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh oké dus je kunt het ook compleet clean doen. Ik wil mijn rack nu met 2 x 2 EL84 doen als eind-amp, Ruis en Knetter preamp en dan wat multi processors ertussen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.025

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh oké dus je kunt het ook compleet clean doen. Ik wil mijn rack nu met 2 x 2 EL84 doen als eind-amp, Ruis en Knetter preamp en dan wat multi processors ertussen.
    Welke preamp is dat?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Access van H&K

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top