Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: BluAmp X

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard BluAmp X

    komt er eindelijk aan dit jaar, al meer dan een jaar aangekondigd. Vind de BluAmp Iridium erg goed klinken.
    Ben wel benieuwd naar de prijs.

    https://amp-x.bluguitar.com/





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik vind het ook erg interessant. Ik meen mij te herinneren dat in een van de draadjes hier geopperd werd om een soort modeller te produceren waarin enkele goede basisversterkers zaten. Dit lijkt me echt op zo'n idee geënt. Wat kost de BluAmp 1? €700? Zouden ze dit ookin deze prijscategorie krijgen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Ik blijft het een leuk concept vinden en ik als ik de demo's hoor van Thomas Blug vind ik het ook altijd meer dan prima klinken. Krijg bijna zin om zo'n ding op een bordje te schroeven met een midi multi-effect erbij en dan heb je op papier een functioneel en compact setje. Helemaal met de extra footswitches.

    Heb die BluAmp 1 wel eens getest op één van de bijbehorende speakercabs en vond het geluid echt enorm tegenvallen. Zit een fizzy randje in het hoog in waar ik allergisch voor ben. Die hoor ik overigens ook in die Sans Amp dingen.

  4. #4

    Standaard

    Het concept was bij de eerste Amp 1 versie al heel erg goed uitgedacht. Als ze de basis geluidskwaliteit ook op niveau kunnen krijgen dan verdient het apparaat zeker een hogere plaats in de markt.

    Hij geeft al redelijk wat info in de volgende video: https://www.youtube.com/watch?v=DVcQPjLi4L0

    Het kost wel wat doorzettingsvermogen om het hele filmpje te beluisteren maar het apparaat lijkt in eerste instantie alleen uit te komen met de som van de versterkermodellen die al in de vorige versies zitten (amp 1 en iridium etc.). Op termijn wordt het lijstje aangevuld met nieuwe amps en daarvoor moet je waarschijnlijk per amp betalen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik blijft het een leuk concept vinden en ik als ik de demo's hoor van Thomas Blug vind ik het ook altijd meer dan prima klinken. Krijg bijna zin om zo'n ding op een bordje te schroeven met een midi multi-effect erbij en dan heb je op papier een functioneel en compact setje. Helemaal met de extra footswitches.

    Heb die BluAmp 1 wel eens getest op één van de bijbehorende speakercabs en vond het geluid echt enorm tegenvallen. Zit een fizzy randje in het hoog in waar ik allergisch voor ben. Die hoor ik overigens ook in die Sans Amp dingen.
    Ik snap wat je bedoelt. De truc is de EQ erin draaien toch de knop reageert. Bij de drive sounds staat dan bijv de treble vrij laag (soms op 2 of 3). Ook de interactie tussen de volume knop op het kanaal en de master volume is bepalend voor de sound.
    Ik heb zelf de 1ste versie en de iridium (de mercury heb ik ook gehad maar verkocht). Een goede speaker cab doet een hoop met de sound. Ik vind die van Bluguitar zelf niet ideaal en goede 1960 Marshall cab of een Bogner doet wonderen.

    Volgens mij komt trouwens de prijs van de Amp x zo rond de 1200 euro te liggen, maar kan dat niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht

    Volgens mij komt trouwens de prijs van de Amp x zo rond de 1200 euro te liggen, maar kan dat niet met zekerheid zeggen natuurlijk.
    Gezien de prijzen van de huidige units had ik daar ook ongeveer op gerekend .





 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top