Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Tuurlijk heb je beter want meer aandacht, meer tijd, meer kennis,
    dat h
    eet de Customshop,
    dat sp
    eelt wel fijner maar of het beter klinkt is persoonlijk,

    tijdj
    e geleden was ik met mijn broer bij tfoa,
    mijn bro
    er is vrij picky kwa akoestiek (elektrisch totaal dan weer niet) en, ik wil niet zeggen dat hij zijn neus voor Martins en Gibson ophaalt maar hij is meer van de Collins, Lowden en Stevens enzo.
    Ik b
    en niet zo'n purist maar ik hoor echt wel dat zo'n Stevens een ander verhaal is dan de HD28 of Gibson Dove,
    dan trilt
    er zo'n 3d vibratie door de kamer, bij de Martin is dat allemaal veel droger en kleiner,
    enniewee,
    we lopen bij tfoa door al die gitaarkamers dingen van wanden af te halen, wat uit te proberen en zo werken we ons er door heen.
    op
    een gegeven moment loop ik met een gitaar naar hem toe en zeg, moet je luisteren.. dat klinkt toch wel goed hoor...
    v
    erdomd zegt ie.. zeker.. wat is dat?
    Was
    een Blueridge, niet echt goedkoop (iets van 1600 geloof ik) maar peanuts voor waar hij in bivakkeert.
    Hij kocht h
    em niet (kwam voor iets anders) maar de laatste keer dat ik hem sprak begon hij er weer over.
    Ik wou maar z
    eggen, pinpoint je niet teveel op prijs en brand, je zou zomaar verrast kunnen worden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad. Ik was 2 jaar geleden op zoek naar een mooie akoestische gitaar en taylors, eastmans en een Mayson van 1500 euro. Voor Mayson gegaan die totaal qua afwerking, feel en geluid gelijkwaardig is met een Taylor van bijna 3K.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb het expres over Blueridge omdat dat Martin copies zijn en topicstarter het had over het karakter van een D18.
    Taylors zijn toch andere gitaren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14

    Standaard

    D18 Modern deluxe heeft een paar interessante upgrades tov de 'gewone' D18 reimagined. Titanium halspen, composiet carbon fiber brugplaat en liquid metal brugpennen. Dacht dat ze ook een andere lijm gebruiken bij deze serie wat ik begreep. Heb deze in Oss uitgeprobeerd en was wel onder de indruk. De gitaar is ook een heel stuk lichter en heeft wat meer volume tov de normale. Er hangt daar trouwens naast de gewone D18 en de MD versie ook nog een Customshop D18 en een D28. Dus je zou ze daar mooi kunnen vergelijken. Uiteindelijk is het allemaal heel persoonlijk. Ik weet alleen niet wat er nu tijdens de corona wel en niet mogelijk bij muziekwinkels.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Nog een ongenuanceerde gedachte: Als je alleen maar wat met een (te dun) plectrum wilt raggen (wat heel eufemistisch soms met 'slaggitaar' wordt aangeduid) dan vind ik een echte Martin een beetje zonde van het geld.
    Een ongenuanceerde gedachte?? Dacht het niet!!! Misschien wel één van de belangrijkste zaken om je gitaargeluid te upgraden voor héél weinig!! Een jouw niet onbekende Engelse gitaarbouwer/bluegrasser zit regelmatig in mijn studio (en we spelen soms samen live) liet mij ooit het verschil horen tussen zijn plectrum en het type dat ik gebruikte. Dit alles op mijn 1973 Martin D-35 en een door hem gebouwde mandoline. Man man, wat een verschil. Meer body, meer definitie meer toon!!!
    Ik speel sinds die dag op alle gitaren etc. (akoestisch én elektrisch) met een behoorlijk dik plectrum. Misschien even wennen, maar daarna wil je niet meer anders!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Standaard

    Thanks voor deze bijval uit onverdachte hoek....

    Inderdaad, alles staat of valt met de 'grip' waarmee je het (dikke) plectrum vasthebt.
    Losjes voor een fluwelen toon en stevig knijpen als je een noot er uit wilt laten springen.
    Heb er bijna 60 jaar mee geëxperimenteerd en ik denk dat ik het nu wel door heb...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Thanks voor deze bijval uit onverdachte hoek....
    Onverdacht? Of onverwacht? En waarom dan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Een ongenuanceerde gedachte?? Dacht het niet!!! Misschien wel één van de belangrijkste zaken om je gitaargeluid te upgraden voor héél weinig!! Een jouw niet onbekende Engelse gitaarbouwer/bluegrasser zit regelmatig in mijn studio (en we spelen soms samen live) liet mij ooit het verschil horen tussen zijn plectrum en het type dat ik gebruikte. Dit alles op mijn 1973 Martin D-35 en een door hem gebouwde mandoline. Man man, wat een verschil. Meer body, meer definitie meer toon!!!
    Ik speel sinds die dag op alle gitaren etc. (akoestisch én elektrisch) met een behoorlijk dik plectrum. Misschien even wennen, maar daarna wil je niet meer anders!!
    Welke plectrums gebruik jij? Ik heb denk ik al wel 15 jaar niet anders dan de paarse Tortex (1.14mm). Ik heb ook wel big stubby's geprobeerd, maar daarmee had ik niet de controle als die ik heb met die Tortex.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik houd juist van het sloppy geluid van een middel zacht plectrum.
    Hoekje van de ronde kant zodat er goed veel wrijving is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Welke plectrums gebruik jij? Ik heb denk ik al wel 15 jaar niet anders dan de paarse Tortex (1.14mm). Ik heb ook wel big stubby's geprobeerd, maar daarmee had ik niet de controle als die ik heb met die Tortex.
    Ik speel inmiddels al jaren met Dunlop Jazztone 207. Die is dik, maar ook wat groter. Ik heb er ooit zakken vol van gekocht en ze liggen echt overal: in mijn studio, broekzakken, portemonnee, alle gitaarkoffers, in een houder in mijn beide pedalenbakken etc. Bevallen me heel goed! Ik heb echt van alles geprobeerd, waaronder die dikke imitatie "benen" plectra met uitsparingen voor je duim en wijsvinger, maar daar kon ik toch niets mee.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top