Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 55 van 55
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mm?
    Je wil idealiter dat je neck niet harder klinkt dan je brug, iets dat bij een non calibrated setje aan de hand is. Praktisch betekent dat wanneer je de brug zo hoog mogelijk zet, dat de snaren nog net niet de pooltjes aanraken bij hard aanslaan op de 22 fret en je de neck zo laag mogelijk zet.

    Sowi
    eso komt me dat afstellen met een schuifmaat heel theoretisch voor, alsof je oren er niet toe doen.




    Eens, versterker goed aan kunnen zetten en met de oren pielen maar. Echter, wanneer je bekend bent met bepaalde elementen kunnen uitgangspunten prima zijn! Volgens mij heeft orpheo nogal wat gitaren in zijn hand en is wel bekend met veel merken/types elementen. Ik heb wel t idee dat het voor iedere gitaar anders gaat zijn, als je opzoek gaat naar dat ene kleine beetje meer 'note bloom' of wat dan ook.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mm?
    Je wil idealiter dat je neck niet harder klinkt dan je brug, iets dat bij een non calibrated setje aan de hand is. Praktisch betekent dat wanneer je de brug zo hoog mogelijk zet, dat de snaren nog net niet de pooltjes aanraken bij hard aanslaan op de 22 fret en je de neck zo laag mogelijk zet.

    Sowi
    eso komt me dat afstellen met een schuifmaat heel theoretisch voor, alsof je oren er niet toe doen.




    Grappig dat je dat zegt, ik heb ze ook niet zo bewust qua afmeting gezet maar op mijn gehoor van zo klinkt het lekker. Gemeten nadat Orpheo er wat van zei. Maar het kan geen kwaad op het eens te proberen zo dicht bij de snaar

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mm?
    Je wil idealiter dat je neck niet harder klinkt dan je brug, iets dat bij een non calibrated setje aan de hand is. Praktisch betekent dat wanneer je de brug zo hoog mogelijk zet, dat de snaren nog net niet de pooltjes aanraken bij hard aanslaan op de 22 fret en je de neck zo laag mogelijk zet.

    Sowi
    eso komt me dat afstellen met een schuifmaat heel theoretisch voor, alsof je oren er niet toe doen.




    Afstellen met oren: true, helemaal mee eens. Ik gebruik tegenwoordig bijna altijd dezelfde pickups met dezelfde output balans tussen N en B en zo kom ik dus uit bij wat ik net noemde

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=eWtbVWYqQ-Q&t=618s

    Filmpje van Gibson TV over dit onderwerp. Maten natuurlijk wel in inches

  5. #55

    Standaard

    Ziet er erg goed uit. Maar ik sluit me aan dat het toch beter zou zijn indien er geen Gibson op stond.
    Je kunt wel zeggen dat het niet de bedoeling is om de gitaar ooit te verkopen maar dat heb ik ook ooit verteld van een dertigtal gitaren
    Gelukkig was daar geen enkele fake Gibson of Fender bij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top