Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 15 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 147
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ik heb hier ook nog een telecaster project liggen, andere prioriteiten hebben ervoor gezorgd dat ik de gitaar nog niet heb afgemaakt. Die string tru is wel een dingetje, een langere boor om de gaten in een keer door te boren heeft mij geleerd dat de oor gaat zoeken en dat de gaten schots en scheef komen te zitten.

    Kijk hier even hoe ik denk dat het wel goed gaat maar je moet wel een kolomboor hebben waarbij de genoeg ruimte heb om de body vergenoeg onder de boor krijgt. http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...semblage/page7

  2. #32

    Standaard

    Nou, als ik het allemaal zo lees moet ik misschien voor nu maar gewoon even afzien van de string-through methode

    Kan altijd nog!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Nou, als ik het allemaal zo lees moet ik misschien voor nu maar gewoon even afzien van de string-through methode

    Kan altijd nog!
    Nee joh ! Gewoon maken hoe jij het wil ! Dat is nou net de truuk van zelf bouwen. En problemen zijn er altijd: dat is ook de truuk van zelf bouwen.

  4. #34

    Standaard

    Ik deed het voordat ik een kolomboor had met een boorstandaardje.

    Niet 100%, maar dat lukte Fender in de beginjaren ook niet.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik krijg ze er met zo’n boorstandaardje retestrak in. Gewoon even oefenen op wat vurenhout. Ik ben zeker niet super handig en behoorlijk chaotisch van nature dus dan moet jij het zeker kunnen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    De methode van wibo werkt prima. Gaten van de brug zonder zadels als aftekenmal gebruiken. Links en rechts doorboren. Brug op de achterkant gebruiken als mal voor de gaten er tussen. Goed aftekenen en met 6 mm doorboren. Je kan eerst even heel licht omgekeerd een circeltje draaien om het te checken. Klopt het niet? Wegschuren, gaatje vullen en opnieuw doen. Daarna boor je ze aan de voorkant met 3 mm door de body tot je het gat aan de achterkant bereikt.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Met doorboren bedoel ik wel de diepte van de ferrules. Niet de hele body

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wibo Bekijk bericht
    Ik deed het voordat ik een kolomboor had met een boorstandaardje.

    Niet 100%, maar dat lukte Fender in de beginjaren ook niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik krijg ze er met zo’n boorstandaardje retestrak in. Gewoon even oefenen op wat vurenhout. Ik ben zeker niet super handig en behoorlijk chaotisch van nature dus dan moet jij het zeker kunnen.
    Bedankt voor de tip!


    Vandaag zijn de nieuwe brug en controlplate binnengekomen. Ben er erg blij mee! Voelt zeer degelijk en ziet er behoorlijk netjes uit. Helaas heeft de brug natuurlijk geen standaard afmetingen... Hierdoor kom ik met de slagplaat in de knoei. Dat is met de originele slagplaat waarschijnlijk niet zo'n probleem, ik ga er vanuit dat ik die makkelijk kan bewerken. Ik was echter van plan een chromen 'mirror finish' slagplaat te proberen, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Een andere optie is zwart parelmoer. Ik weet alleen niet hoe makkelijk dat te bewerken is.

    De gaatjes voor de meegeleverde brug zijn al voorgeboord, deze zal ik dus moeten vullen en nieuwe gaatjes boren. Kan ik dat gewoon met vloeibaar hout of iets dergelijks doen?

  9. #39

    Standaard


    Mijn 'torch' is ook binnengekomen vandaag!


    Eerst eens even voorzichtig proberen op een balkje vuren wat ik nog had liggen.


    Wat verschillende gradaties gedaan.


    Een beetje opgeschuurd. Ik vind het het mooist als met name de nerf er uit springt zonder dat het hout verder geblakerd is.
    Het was nog wel lastig doseren met dit apparaat. Te kort en er gebeurt nauwelijks iets, iets te lang en je hebt meteen een zwarte plek. Ik ga de andere kant van dit balkje ook nog gebruiken als oefenmateriaal en daarna beginnen met de achterkant van de body. Ik kan me voorstellen dat verschillende houtsoorten verschillend reageren, dus het wordt wel echt oppassen.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou voor een Wilkinson compensated bridge gekozen hebben (past in de standaard boring, die jij wellicht ook hebt).

    Dat branden ziet er net zo uit als ik verwachtte. Kijk uit met je Kawa trouwens

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top