Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 15 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 147
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Geen string trough ? Ik meen vaag aan de ingepakte brug te zien dat het een toploader is ? En deze set ziet er stukken beter uit; de eerste was eerlijk gezegd brandhout.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kitje komt van Bax en is een toploader. Body is van Pauwlonia, vooral bekend van de bouw van surfplanken.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 10 januari 2021 om 17:38

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Geen string trough ? Ik meen vaag aan de ingepakte brug te zien dat het een toploader is ? En deze set ziet er stukken beter uit; de eerste was eerlijk gezegd brandhout.
    Hij is niet voorgeboord, maar de brug kan beide. Het hangt vooral af van de brug die ik op Ali heb besteld, hoewel die volgens mij ook string-through en toploaded kan. Maar bij Ali weet je het natuurlijk nooit

    Het liefst maak ik hem ook string-through, voelt voor mij toch het meest 'echt'. Hoewel het volgens de meesten qua klank en sustain echt helemaal niks uitmaakt.
    Grootste probleem is dat ik geen kolomboor heb. Ik moet dus uitzoeken hoe ik dit doe zonder kolomboor of iemand in de buurt zoeken met kolomboor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Body is van Pauwlonia, vooral bekend van de bouw van surfplanken.
    Ah thanks! Net even gekeken, mensen lijken er wel positief over te zijn als tonewood

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Grootste probleem is dat ik geen kolomboor heb. Ik moet dus uitzoeken hoe ik dit doe zonder kolomboor of iemand in de buurt zoeken met kolomboor.
    En dan mag je hopen dat de slag van de kolomboor diep genoeg is om bij de gaten te komen ... Ik zou ook eens kijken of je niet eerst (met een kolomboor ...) een template kan maken van een stuk hardhout, met daarin rechte en evenredig gespreide gaten. Die gebruik je dan als mal voor de ‘echte’ gaten. Vergis je niet: het is niet makkelijk om de gaten op precies de goeie plek te boren, en aan de achterkant ook nog de gaten uit te boren voor de ‘ferrules’. En vraag me maar niet hoe ik dat weet ...

  5. #15

    Standaard

    Ik had eigenlijk bedacht om gewoon de brug zelf als template te gebruiken. Even priemen en dan boren. Geen goed idee?

    Die ferrules dat wordt wel een uitdaging ja. Moet ik nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen.

    En sowieso even oefenen voordat ik het voor het ecchie ga doen

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Ik had eigenlijk bedacht om gewoon de brug zelf als template te gebruiken. Even priemen en dan boren. Geen goed idee?
    Met een centerpuntboor zit je als het gied is precies op de goede plaats. Maar 40 mm diep kaarsrecht boren is uit de hand niet makkelijk. Een afwijking van een halve mm op de loodlijn is al gauw een mm of wat aan de onderkant ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Die ferrules dat wordt wel een uitdaging ja. Moet ik nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen.
    Ik denk dat als de snaargaten door de body precies recht zitten dat dat niet zo’n probleem hoeft te zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die gaten kun je alleen goed boren met een kolomboor.Die heb je al onder de 100 EUR en als je dat niet uit wilt geven zou ik dat avontuur niet aangaan.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die gaten kun je alleen goed boren met een kolomboor.Die heb je al onder de 100 EUR en als je dat niet uit wilt geven zou ik dat avontuur niet aangaan.
    Het probleem is dat de snaargaten 130 mm van de kont van een Telecaster weg zitten. Bij goedkope kolomboren is die afstand maximaal 110 mm. Ik heb deze:


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik adviseer een langere boor.


    Prima spul trouwens van de Lidl. Ik heb vorig jaar een decoupeerzaag van hen gekocht en eerder al een ratel met doppen.

  10. #20

    Standaard

    Ik heb afgelopen maand een strat body (poplar/populier) gekocht via ebay UK, allemaal UK made ook dus niks uit Azië. Voor 40 pond kun je ook een tele body kopen met gaten en alles al pre-drilled.

    Ik ben/was heel tevreden van die strat body. Ik heb alles gespoten en moet nu nog 1 maandje wachten voordat ik alle hardware kan installeren. Misschien de moeite voor nu of een andere keer? Nu ik jouw post lees krijg ik zelf al zin om ook een telecaster te doen.

    https://www.ebay.co.uk/itm/Telecaste...4AAOSwhlBf10LI
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top