Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 147
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Haha, zeker geen vaccin voor?
    Viool gaan spelen ?

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Dat helpt niks, kan ik je verklappen...

    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #113

  4. #114

    Standaard

    Ik heb zojuist een bovenfrees (lidl) aangeschaft. Nu *moet* ik dus wel een volgend project gaan doen

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Ik heb zojuist een bovenfrees (lidl) aangeschaft. Nu *moet* ik dus wel een volgend project gaan doen
    Goed mee uitkijken hoor. Kijk eerst maar eens veel Youtube filmpjes en zo, want bovenfrezen kunnen levensgevaarlijke machines zijn.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Stropdas even over de schouder gooien


    Mij valt Lidl gereedschap steeds in positieve zin op. Recent een decoupeerzaag gekocht n die is ook prima. Aldi trouwens ook.

  7. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Goed mee uitkijken hoor. Kijk eerst maar eens veel Youtube filmpjes en zo, want bovenfrezen kunnen levensgevaarlijke machines zijn.
    Mijn broer is er handig mee, dus ik ga bij hem op cursus. En/of gewoon samen de body maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Stropdas even over de schouder gooien


    Mij valt Lidl gereedschap steeds in positieve zin op. Recent een decoupeerzaag gekocht n die is ook prima. Aldi trouwens ook.
    Ik hoor er ook altijd veel positieve verhalen over. Het is echt geen geld, dus durfde het wel aan.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Stropdas even over de schouder gooien


    Mij valt Lidl gereedschap steeds in positieve zin op. Recent een decoupeerzaag gekocht n die is ook prima. Aldi trouwens ook.
    Hoewel ik een hoop van dat soort gereedschap heb moet ik zeggen dat de aldi topcraft frees die ik vroeger gebruikte een crime was.

    De hoogte instelling zat niet altijd goed vast, de schroef van de trapinstelling trilde los. En ik heb zodanig meerdere bodies verpest. Idem met dezelfde frees waar ferm op stond. Dat zegt natuurlijk niets over de frees van lidl maar het is niet altijd hoera met dat supermarkt gereedschap.

    Ik heb nu een bosch pof 1200 en die freest veel soepeler en blijft goed vast zitten. Is iets duurder (95€ Tegenwoordig) maar dat is het zeker waard.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat het bij een bovenfrees ook allemaal wat nauwer komt en ik denk ook niet dat je bij één merk terecht kunt voor de beste versie van ieder apparaat. Het meeste merkgereedschap is tegenwoordig een stuk prettiger geprijsd. Paar jaar terug een kleine Makita haakse slijper voor 50 EUR gekocht en baalde later omdat ik 'm ergens anders voor 80 EUR incl. het maatje daarboven had kunnen kopen.

  10. #120

    Standaard

    Zo, het schuren/polijsten is klaar!












    Het resultaat is een soort zijdeglans. Erg mooi geworden!
    Maar wat een pokkewerk is het zeg. Dat heb ik wel onderschat.
    En ik wist natuurlijk wel dat het heel zacht hout is, dus ben heel voorzichtig geweest. Helaas heeft hij hier en daar toch wat schade opgelopen, daar baal ik wel van. Het is nauwelijks zichtbaar hoor, maar ik weet dat het er zit. Het is me echt teveel werk om dat te gaan herstellen, wat natuurlijk ook weer het risico met zich mee brengt op weer nieuwe schade. Het is wel goed zo.

    Volgende stap is de brug plaatsen! Daar zie ik erg tegenop. Ten eerste moet ik nog uitzoeken hoe ik dat precies doe, dus de onzekerheid brengt al wat angst met zich mee. Daarnaast is dit zo'n klus wat heel nauwkeurig moet gebeuren. En dat gaat nog weleens mis bij mij. Met alle wil van de wereld lukt het mij vaak niet super nauwkeurig te werken. Ben dus heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top