Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 147
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het verschil in hoek is te verwaarlozen, maar het materiaal waar de brug van gemaakt is betekent veel meer voor de sound.

  2. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Hals erop zetten. Stemmechanieken laagste en hoogste snaar erop zetten. Snaren erdoor plastsen. Zadels van de brug zo ver mogelijk naar voren plaatsen. Mensuur 25,5” uitzetten tussen onderkant kam en bovenkant zadels. Brug vastklemmen met een lijmklem en de 2 snaren over de linker en rechter zadels halen. Zo zie je of ie goed lijnt met de hals. Sommige telebruggen hebben ook gaten achterop waardoor je de snaren kan halen, anders bal end onder het zadel doorhalen.
    Thanks! Daarmee lijn je inderdaad de hals en brug op elkaar uit. Maar dan kan het voorkomen dat het geheel tov de body niet helemaal recht is toch? Hoe voorkom ik dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Oh ja. Als je dat elementgat groter freest... pas dan heel goed op of hij niet onder je brug uitkomt als je die plaatst. Heb ik ook al eens verprutst zo. Dus eerst brugpositie bepalen en die rondom aftekenen. En dan het elementgat pas bepalen en aanpassen.
    Ja, ik ga alles eerst goed aftekenen voordat ik de frees aanzet

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Bedoel je horizontaal uitlijnen? Dat gaat het best met een centerline.


    Ja, ik ga alles eerst goed aftekenen voordat ik de frees aanzet [/QUOTE]

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Bedoel je horizontaal uitlijnen? Dat gaat het best met een centerline.


    Ja, ik ga alles eerst goed aftekenen voordat ik de frees aanzet
    [/QUOTE]

    precies,2 keer meten en 1 keer zagen riepen ze vroeger op les.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  5. #135

    Standaard

    Zo, de hals zit erop en de brug is uitgelijnd en gaten voorgeboord.

    Uitiljnen van de hals


    Uitiljnen van de brug



    Ik zal de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ik een brug oid bij ali koop. Ik ben echt letterlijk twintig minuten bezig geweest om de twee snaren erop te krijgen. Het probleem is dat ze er van achter in moeten (geen string-thru body) en dat ze dan op magische wijze een hoek naar boven moeten maken om over de zadels heen te komen. De simpele truc is uiteindelijk gewoon om even een knikje te maken in de snaar.
    De gaatjes voor de snaren waren ook niet allemaal goed door, die moest ik nog even vrij maken. De brug heeft geen standaard afmetingen en is vrij groot, waardoor het uiteindelijk allemaal precies past, maar ik wel een beetje marge kwijt ben.

    Ook heeft de brug slechts twee gaten voor schroeven in de body, aan de kant van de zadels. Hij mist dus schroeven aan de kant van de hals. Is dat een probleem? Ik overweeg om daar ook gaatjes voor te boren, maar als het niet nodig is dan liever niet.

  6. #136

    Standaard

    Vandaag de bridge cavity vergroot. Uiteindelijk met de beitel gedaan ipv de frees.

    Het ziet er netjes uit wat mij betreft. Maar ligt toch onder de brug, je ziet er niks van


  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ezzie Bekijk bericht
    Vandaag de bridge cavity vergroot. Uiteindelijk met de beitel gedaan ipv de frees.

    Het ziet er netjes uit wat mij betreft. Maar ligt toch onder de brug, je ziet er niks van

    je hebt de pickup ook al gepast in de brug?
    verder mooi project en ben benieuwt naar het eindresultaat

  8. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    je hebt de pickup ook al gepast in de brug?
    verder mooi project en ben benieuwt naar het eindresultaat
    Ja, tijdens het beitelen steeds de brug met pickup erbij gehad. Op zijn diepst steken de pole pieces net boven de brug uit. Dat zou toch voldoende moeten zijn

  9. #139

    Standaard

    Gisteravond was ik klaar om de electronica te gaan solderen/monteren. Kom ik erachter dat de controlplate niet in de cavity past door die irritante dikke cts pots. Het is ook altijd wat.

    Ik had de soldeerbout al klaar staan, dus in elk geval gesoldeerd wat ik kon. De controlplate is nu zover klaar, ik hoef in principe alleen nog maar de elementen + brug eraan te solderen. En de output jack natuurlijk, maar daar heb ik al wel de draadjes voorbereid.

    Ik hoop wel dat ik alles goed heb gesoldeerd, de bedrading is namelijk niet geheel standaard ivm 4-way switch en reverse control plate.

  10. #140

    Standaard

    En dan staat ie daar zomaar ineens!



    Nu bezig met het afstellen met deze pagina als leidraad: https://www.donhofstee.nl/zelf%20afstellen.php

    Ik ben bezig om de hals goed te krijgen, maar dat blijkt een uitdaging. Hij was heel iets bol, dus ben steeds een beetje aan de truss rod aan het draaien om hem op de juiste holling te krijgen. Ik durf er niet te snel teveel aan te draaien, ben bang dat ik dan iets stuk maak. Ben toch hout aan het buigen. Dus ik geef hem iedere paar uur een tikkie.
    Hoewel ik wel verbetering zie, afstand fret 7 naar snaar is nu ongeveer 0.15 mm, terwijl de snaar er eerst tegenaan lag, had ik verwacht dat dit sneller zou gaan.

    Wat klopt er hier niet, mijn verwachtingen of de hals?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top