Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Scheurtjes body bij nek

    Goedenavond,

    Via via in de gelegenheid om een mooie bass te kopen, een MM stingray - gebruikt. Hier wat foto’s van de nek/body waar duidelijk aan beide kanten een scheur is te zien. Zelf vind ik het er eng uit zien, wat vinden jullie? Dealbreaker of oppervlakkig krasje? Enig idee hoe zo iets kan ontstaan?
    Let me know!

    Groet,
    Bas

    Ehm, hoe voeg ik foto's toe??
    Laatst gewijzigd door basvdhurk; 2 januari 2021 om 20:38

  2. #2

    Standaard

    Foto's ergens opladen, dan de adreslink ervan toevoegen onder het derde icoontje van rechts.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is eigenlijk redelijk normaal dat bij instrumenten daar barsten in de lak ontstaan. Het hout zet heel anders uit van de hals dan van de body en de lak is bikkel en bikkelhard; die kan die krimp en uitzetting gewoon niet aan en die barst dan. Het is eerder regel van uitzondering dat oudere instrumenten die fouten krijgen.

    Bij verlijmde halzen, als bij een Les Paul, krijg je ook zoiets maar dan óp de lijmnaad. Bij een neckthru gitaar zie je het bij de overgang van de vleugels naar de hals.

    Is gewoon de aard van het beestje. Als je het instrument in handen hebt, pak dan een a4 papiertje en gebruik die als voelermaat om te kijken hoe diep de barst is. Komt je papiertje echt een eind: laten staan. dan is het hout gebarsten en zo'n reparatie is vervelend en kostbaar. Die kans is overigens niet groot.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top