Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61

Discussie: Welk multi effect?

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Dat is het voordeel van een multi-FX, die zet vanzelf de effecten in de correcte volgorde.
    Als je dan over een cleane amp speelt klinkt het altijd goed.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er is geen correcte volgorde.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oh nou ja, de door échte kenners bedachte volgorde dan.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daar heb je het al.... ik ben geen kenner, laat staan een echte.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Ik speel al 35 gitaar op veel en goede spullen en een fx loop is zooo overrated.... NOOIT gebruikt en ga ik niet gebruiken ook. Pedaaltjes lekker VOOR je versterker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik speel al 35 gitaar op veel en goede spullen en een fx loop is zooo overrated.... NOOIT gebruikt en ga ik niet gebruiken ook. Pedaaltjes lekker VOOR je versterker.
    Het valt me op dat dat ook nogal van de spullen afhangt.
    Mijn Eventide Timefactor bijvoorbeeld, moest naar mijn smaak zonder twijfel in de fx loop. Ook met een analoge delay sound vond ik het echt geen doen voor de preamp met vervorming.
    Ik heb een analoge boss delay en die gaat juist best prima voor de preamp met vervorming.

    Waar dat precies aan ligt, geen idee.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Een delay of reverb oid. door je voorversterker distortion jagen klinkt echt heel anders dan andersom. Als je het éénmaal gehoord hebt weet je wat ik bedoel. Een soort gruizigheid die je niet hebt als je een loop gebruikt, of alleen een cleane voorversterker gebruikt.
    Ja, precies, een soort gruizigheid die je - nou goed: veel gitaristen dan - kennelijk juist niet wilt/willen.
    Maar zo kan je overal wel een punt aan zuigen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Volgens mij ligt het er ook aan hoe hard je in het geval van een delay pedaal uitstuurt.
    Direct de input van de amp in zou wel kunnen mits je de delay niet te hard uitstuurt. Kan dan prima.
    Zet je hem in de fx loop stuurt het effect zachter uit dus moet je het effect harder uitsturen.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Een delay of reverb oid. door je voorversterker distortion jagen klinkt echt heel anders dan andersom. Als je het éénmaal gehoord hebt weet je wat ik bedoel. Een soort gruizigheid die je niet hebt als je een loop gebruikt, of alleen een cleane voorversterker gebruikt.
    Gruizigheid? Nog nooit van gehoord bij een delay voor je versterker. Wel dat een delay bij het insturen van meer gain, in tegenstelling tot je clean, wel heel erg hard z'n best doet om nog meer te herhalen, wat zeker niet altijd wenselijk is en in mijn beleving is de balans tussen clean en gain dan niet lekker meer. Maar gruiziger kan ik er echt niet van maken. Meer je delay of reverb, maar dat ie dan harder z'n best doet en dat is inderdaad niet altijd wenselijk. Maar er was een tijd dat fx loops nog niet bestonden en gitaristen niet beter wisten dan de reverb en delay voor de versterker te zetten. Was nog ene Nederlander die als ukkie naar Amerika was verhuisd die er een bepaald geluid mee verkreeg. Ene Eddie... Ik kan er even niet opkomen, maar hij scheen wel vrij bekend te zijn. Hier een leuk filmpje van Pete Thorn die dat trucje uitlegt:



    Overigens gaat dit hele verhaal sowieso niet meer op als je alles uit een multi-fx haalt, inclusief de gain, over een clean kanaal. Dan kan ie net zo goed voor de versterker. Sterker, als je de gain uit een multi-fx haalt, dan gaat dat er niet echt geweldig op klinken als je die door een fx loop jaagt.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik vind een booster in de loop eigenlijk wel fijn om je solo’s harder te laten klinken. Maar al dat gedoe voor alleen de booster? Nee..

    Edit: met name omdat ik altijd deel ben van een gitaartandem.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 2 januari 2021 om 15:14
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top