Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 61

Discussie: Welk multi effect?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard Welk multi effect?

    Hoi, sinds een anderhalf jaar speel ik met plezier over een roland micro cube. Best een fijn ding, alleen de effecten ben ik niet weg van. Teveel van dik hout zeg maar. Ook gebruik ik sinds kort een los distortion pedaal er bij omdat er bij mijn favoriete classic stack kanaal een vervelend randje zit wat ik er miet uit krijg.
    Nu lijkt het me wel fijn om een multieffect er bij te gebruiken maar dan als stompbox. Dus onder elke footswitch een ander pedaal. Ampsims ed zal ik niet gebruiken. De cube is als basis ok voor me. Welk effect zouden jullie me kunnen aanraden? Het budget is hooguit een paar tientjes helaas. Het wordt dus een tweedehands oudje. Maar welke? De cube heeft uiteraard geen effects loop, dat is een nadeel. Apparaten met maar twee footswitsches heb ik in het verleden wel eens gehad, maar die vallen af doordat je alleen op en neer kunt wisselen tussen de patches.

    Wie heeft er een goede suggestie?
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  2. #2

    Standaard

    Is dit een idee, de Behringer digital multifx 600?
    23 euro zoiets nieuw.
    Of wil je echt een die meerdere effecten tegelijk kan zoals de zoom g1. Maar dan 2ehands zoeken zou ik zeggen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik zou, gezien je budget, ook voor een 2e hands Zoom gaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4

    Standaard

    ik heb zelf de mooer ge100. valt niet in je budget maar denk dat deze pedalen dus niet zijn wat je zoekt. je kunt volgens mij alleen maar op en neer switchen tussen patches. of je moet al na elke patch een cleane patch instellen. Denk dat de meeste zoom multi effects niet anders werken?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Is dit een idee, de Behringer digital multifx 600?
    23 euro zoiets nieuw.
    Of wil je echt een die meerdere effecten tegelijk kan zoals de zoom g1. Maar dan 2ehands zoeken zou ik zeggen.
    Heb je 'm wel eens gehoord....??


  6. #6

    Standaard

    Hehe, zal vast niet veel beter dan de cube z'n effecten zijn. Zal wel voor 5 euro op marktplaats staan, als nieuw.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nooit een fan van Cubes geweest, kun je echt veel beter een tranny Fender nemen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Genoeg muliti-FX waarbij je kunt kiezen tussen Auto (prefab patches) of Manual (FX aan/uit). In het laatste geval is twee pedalen wel weinig ja, een ME-50 heeft er drie (OD/MOD/DELAY) en daar kun je nog twee losse footswitches aansluiten voor AMP/COMP. Een ME-80 heeft er maar liefst acht.

    Als ik zo eens op Marktplaats rondkijk zie ik een handvol multiFX voor een paar tientjes. Daar zit mooi spul tussen hoor, Korg, Boss, Digitech, niks mis mee. Misschien is zoiets wel handig, kun je alvast inleren en voorbereiden voor de GT-1000 die er toch ooit gaat komen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ar250artist Bekijk bericht
    De cube heeft uiteraard geen effects loop, dat is een nadeel.
    Waarom zou je een effectsloop willen hebben? Waarom is het een nadeel?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ouwe Boss GT 3 of GT 6 scoren. Ver onder de 100 euro en echt kwaliteits effecten. En groei je door naar een band kan je hem mooi gebruiken voor de effecten in een fx loop van de amp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top