Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De afstand maakt niet uit, de lengte van de kabel wel, maar dat is niet hetzelfde.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee de afstand. Snelheid van het geluid weetjewel. Daarom zijn er ook delay systemen als je PA speakers in de zaal zet of hangt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Maar dat is geen latency.
    Latency is een vertraging in de dataoverdracht over een datacommunicatienetwerk.
    Je hebt het nu ineens over iets heeeeeeel anders.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    De afstand maakt niet uit, de lengte van de kabel wel, maar dat is niet hetzelfde.
    Nee, omgedraaid. De afstand maakt uit. De lengte van de kabel niet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    Ik lees normaal alleen mee maar heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.

    Ik wil voor onderweg mijn gitaar verbinden met mijn laptop maar wil liever geen snoeren gebruiken.

    Nu zijn er draadloze sets te koop. (Vaak de wifi 2.4g frequentie) maar of er ook een wifi of bluetooth transiver met een 6.35 jack leverbaar is?

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ding is dat het gebruik van 2.4Ghz chipsets die ook voor Wifi worden gebruikt wordt geinterpreteerd als "geluid via Wifi". Niets is minder waar. Die chipsets sturen pakjes data op. Hoe die data geformatteerd is is aan de fabrikant van de wireless set. En als je dan bedenkt dat je met zo'n set graag systemen inbouwt om de hoogst mogelijke kwaliteit van verbindibg te garanderen ga je dus geen datacompressie toepassen, foutcorrectie inbouwen en meer van dat soort zaken die data vreten. En dan is Wifi niet meer het meest logische protocol om te gebruiken. En dus werken die sets wel met de chipsets voor wifi, maar niet met het wifi protocol.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nee, omgedraaid. De afstand maakt uit. De lengte van de kabel niet.
    Als ik bovenop m'n amp zit, en ik plug m'n gitaar in met een kabel van drie meter, dan is het signaal korter onderweg dan wanneer ik een kabel van honderd meter gebruik. Met honderd meter kabellengte is er dus meer latency dan met drie meter kabellengte, terwijl de afstand beide keren nul meter was.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bij draadloos krijg je pas vertraging als hé verder van de geluidsbron komt, net als met een snoer dus. Ik heb met dat goedkope setje geen hoorbare latency, net als met m’n veel duurdere Sennheiser IEM.
    Als bij een set de latency niet wordt vermeld... heeft de fabrikant daar een reden voor. En is hij dus te hoog. Wat je "hoort" is daarin een belabberde vergelijking aangezien de één anders hoort dan de ander.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Als ik bovenop m'n amp zit, en ik plug m'n gitaar in met een kabel van drie meter, dan is het signaal korter onderweg dan wanneer ik een kabel van honderd meter gebruik. Met honderd meter kabellengte is er dus meer latency dan met drie meter kabellengte, terwijl de afstand beide keren nul meter was.
    Dat heb je mooi theoretisch onderbouwd. Maar je negeert daarmee de omgekeerde situatie welke Erik vermoedelik bedoelde. Waar jij dus 3 vs 300 meter verderop zit en die vertraging in je kabel te verwaarlozen is tov de tijd die je door de lucht bezig bent om je geluid van A naad B te krijgen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De tijd die je door de lucht bezig bent om je geluid van A naar B te krijgen noem je geen latency.

    En dan nog, waar hebben we het over? TS zit naast z'n laptop gitaar te spelen. Het signaal noch het geluid hoeft de Arena door of zo.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 december 2020 om 13:06
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bij draadloos krijg je pas vertraging als hé verder van de geluidsbron komt, net als met een snoer dus. Ik heb met dat goedkope setje geen hoorbare latency, net als met m’n veel duurdere Sennheiser IEM.

    Deze is goedkoop en bus powered, dus geen aparte voeding:

    https://m.thomann.de/nl/presonus_stu...rch=1609145034
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Latency met een kabel? Zes meter = zes meter of je het nou krult of slingert of wat dan ook.
    Sowieso, meer latency bij een paar meter meer draadloos? We praten hier wel over (bijna) de lichtsnelheid he. Je signaal wordt zwakker, niet trager.
    Door wie zou die verwarring toch komen....


    @DH ik bedoelde inderdaad de akoestische vertraging die door de afstand veroorzaakt wordt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top