Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Drie veren en floating (ABM trem). Voor lichte tot medium trem effecten werkt het prima in combinatie met Sperzels en rollerbridge topkam.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12

    Standaard

    Ik speel op een Fender Malmsteen strat die een 6punt vintage trem heeft icm een brass nut.
    Heb mijne floating 5mm van de body staan en ram harder op dat ding dan op de floyds die ik heb/had... ontstemd niet...
    Snaren 0.008-0.46 in E# tuning.

  3. #13

    Standaard

    Retestrak. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn dat slappe tremolo veren die tegenwerken bij normale bending met de vingers. Die oprekkende veer zorgt ervoor dat je hand net wat verder moet benden dan zonder tremolo. Als je daaraan gewend bent dan zal dat geen probleem zijn, maar mijn spiergeheugen is daar stomweg niet op ingesteld.

    De tremolo op mijn Strat heb ik zo afgesteld dat hij nog net floating is. Naar boven toe heeft hij minder dan een semitone.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #14

    Standaard

    Bij mijn MIM Standard heb ik de vibrato met vijf veren helemaal naar beneden getrokken. Dat heb ik bij mijn American Original '60s in eerste instantie ook geprobeerd, maar moest de zadeltjes dan heel ver omhoog schroeven. Heb de vibrato dan toch maar laten zweven en met een stuk hout geblokkeerd. Er is helaas weinig keuze in hardtail Strats.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    De trem op mijn EJ Strat staat met vijf veren plat op het dek. Nooit last van stemmingswisselingen. M’n gitaar ook niet trouwens. 😎🎸

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    17 februari 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    55

    Standaard

    Die van mij heb ik ook lekker strak gezet. Heb er over gedacht om er nog een stuk hout tussen te douwen. Heb gezien dat Dick Dale er vier veren in had zitten en hij had er ook een stuk hout in gedouwd. Deed Eric Clapton ook.

    Zelf speel ik de laatste tijd op een telecaster, dus heb ik het probleem niet. Jammer dat er tegenwoordig geen Stratocaster Hard Tail meer wordt gemaakt. Heb een paar jaar geleden een Robert Cray stratocaster gezien. Maar was een Custom Shop, dus iets boven mijn budget.
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Hoe stellen jullie je tremolo af? [strat of superstrat]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    De trem op mijn EJ Strat staat met vijf veren plat op het dek. Nooit last van stemmingswisselingen. M’n gitaar ook niet trouwens. 😎🎸
    Yup, die van mij ook, in m’n partscaster Strat. En toch kun je ‘m nog gewoon gebruiken (duikbommen doe ik toch nooit...).

    Ik heb ook nog een stuk schuimrubber bovenop de veren liggen, geklemd tussen de backcover.

    Maar dat lukt niet met de zwevende 2-punts van m’n ‘91 USA standard, die moet toch een beetje zweven.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 17 mei 2021 om 16:05
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn strat, pookje er altijd in. Kan alleen naar beneden. Omhoog geblokkeerd.
    Vriendelijke groet,

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    De plaat zweeft een paar millimeter los van de body naar voren omdat ik vind dat een strat een "springy" kwaliteit in zijn geluid moet hebben.
    Bij d
    e veren zijn die van de baskant wat korter wegens hogere Newton en dat geeft, mits goed afgesteld, dan een meer harmonischer de-tune. Dat gaat natuurlijk alleen maar op als je meer dan 1 snaar daarvoor gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 mei 2021 om 18:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Hangt van de gitaar af. Ik heb net mijn Yamaha Pacifica 621 met FR trem weer afgesteld op EADGBE, 010 setje snaren. Dus heb ik er een veer bijgezet, nu 4 in totaal. Is ie wat minder wiebelig. Heb ik ooit eerder gedaan met een Ibanez S serie. Mijn partscaster met Wilkinson vintage trem heeft 3 veren, ook EADGBE met 010.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top