Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Doe ik zeker ff ja.
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    Ik wilde een solo die het relaxte van die backing track wat benadrukte. De meesten freaken al als de tering en dan voegt mijn file niks toe. Niet technisch hoogstaand misschien, maar ik wilde niet veel spelen en toch boeiend. Beetje in de functie van het nummer gespeeld.

    De beste gitarist van deze aardkloot ben ik heus niet, maar ik vind toch meestal wel dat ik 'bekeken' solo's maak en ik probeer niet teveel te spelen en toch boeiend te zijn.

    Maar ik heb de bas ontdekt en dat is echt mijn instrument...Yeah!
    In dat eerste ben je wel geslaagd vind ik. Timing is volgens mij ook niet helemaal te wijten aan alleen de effecten. 't Is niet storend en vaak heb je het gevoel dat het de bedoeling was/ is. 't Zijn meestal wel van die pentatonische laddertjes met af en toe een jazzy note erbij o.i.d. wat je speelt. Het zou wel wat flashier mogen, zoals veel shredders hier. Al heb ik een gloedhekel aan dat woord. Zoiets van: freaken maar, zo gek mogelijk en voor de rest hoeven we niks in de functie van het nummer te spelen.

    Want dát mis ik nogal eens bij de rest, wat jou niet aan valt te rekenen in ieder geval. Je solo-gitaarstijl klinkt ook ietsjes Oysterhead-achtig in mijn oren. Klopt dat?
    Use the Funk, set the groove!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Ouwe knakkers zeggen dat ik veel dingen doe die Zappa ook deed.
    huh?? dat hoor ik dus echt niet!
    ik heb hier zo'n 30-40 cd's van Zappa en als Zappa in 1 ding goed was dan was het wel solo's met veel fouten spelen die toch overtuigend klinken (neem de solo van Muffin man.. echt geweldig al stikt ie van de fouten). Jouw gitaarwerk is veels te strak en 'in key' om met Zappa vergeleken te worden.

    Ik houd wel van Zappa.. heerlijk chaotisch en altijd verrassend. Je zou voor de gein naar zijn eerste inspiratie moeten luisteren (Varese). Hij vond dat mooi.. ik heb er nog geen 2 minuten naar kunnen luisteren Daarbij is zelfs Zappa nog veels te netjes in zijn composities geweest.
    -- You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream --

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Delphiro, wat vond je van de file van me? Zie topicstart?
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Delphiro, wat vond je van de file van me? Zie topicstart?
    oh.. daar had ik nog niet eens naar geluisterd. ops:

    Ik vind het begin erg gaaf (leuke slides, intervalspel en vooral afwisselende bas) maar ben minder gecharmeerd van het pure akkoordentokkel stuk (te weinig afwisseling). Het is daar wel enorm geschikt om een viool of tin whistle in te mixen om er een Keltisch liedje van te maken.

    Knap dat je op twee instrumenten zo goed thuis bent. Ik zou hooguit op de bas een blues kunnen begeleiden... maar ja.. wie niet
    -- You can't write a chord ugly enough to say what you want sometimes, so you have to rely on a giraffe filled with whipped cream --

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Tja... als je jaren gitaar speelt -accoustisch en electrisch- en dan de bas erbij pakt en daar aan verknocht raakt is hetgene wat je vroeger hebt geleerd ook nog wel wat waard. Het eerste stuk vind ik ook beter ja, dat is meer bedoeld voor alleen gitaar, het tweede stuk ook wel lekker. De break was als overgang bedoeld, idd niet bijzonder spannend te spelen, misschien met wat vage akkoordjes ertussen dat het leuker wordt. Anyway.. dank je
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top