Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het gaat meer om de knik die de snaren maken. De snaren moeten tegen de toets aan goed op de topkam rusten en richting de headstock aflopen. Zie de pijl op het plaatje links:



    Loopt de sleuf overdreven gezien de andere kant op schuin, dan heb je bij de toets ruimte en gaat de snaar daar in de topkam buzzen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Ik maakte voorheen een nieuwe topkam van aluminium is makkelijk t4 bewerken en ook bij de brug een aluminium deel Niet iedereen vond het een verbetering ik vond het wel wat hebben.
    zo heb je overal voor en tegenstanders voor bepaalde keuzes.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf een bas die vanaf nieuw een metalen topkam heeft (Peavey T40), volgens de fabrikant van hetzelfde materiaal als de fretten en dat was dan gedaan om de los aangeslagen snaren hetzelfde te laten klinken als de gefrette snaren. Het werkt dus echt want je hoort echt geen verschil tussen losse of gefrette tonen, of het geluid er verder erg door verandert kan ik niet zeggen want er heeft dus sinds bouwjaar 1981 nooit een andere topkam op gezeten en ik heb werkelijk geen enkele reden om het te proberen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top