Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Heeft die in het plaatje nou een montagevlak dat in de radius van de bovenkant meeloopt? Of is dat gezichtsbedrog?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb die zin een paar keer moeten lezen, maar ik snap nog niet wat je bedoelt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Is da vlak waor ie meej op oew gitaorke vast zit rond of plat?

    Zo beter?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Waorom zegde gij da nie meteen jonguh! Ik denk dat dit de Fender versie is, met een iets bollere radius. De Gibson versie zal platter zijn, platte 10" radius of zo.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Messing ingesleten? Ik heb een gitaar met een messing topkam, dat spul is keihard. Bijvijlen voor dikkere snaren was echt een kutklus. Dus lijkt mij dat Gibson dan prut gebruikt? Was het geen Chibsun?

    😎
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het was echt een Gibson. Schenen topkammen van hele slechte kwaliteit te zijn, die van 2015, was echt een probleem. Hier dat filmpje:



    Ik mag wel hopen dat een .011 setje D'Addario's wel past zonder uitvijlen met de ABM brug. Lijkt me op zich toch wel, gezien de verstelbare schroefjes met gleuven. Die zijn toch niet zomaar uit te vijlen lijkt me.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het was echt een Gibson. Schenen topkammen van hele slechte kwaliteit te zijn, die van 2015, was echt een probleem. Hier dat filmpje:



    Ik mag wel hopen dat een .011 setje D'Addario's wel past zonder uitvijlen met de ABM brug. Lijkt me op zich toch wel, gezien de verstelbare schroefjes met gleuven. Die zijn toch niet zomaar uit te vijlen lijkt me.
    Nee die zijn wat breder, de mijne was precies goed voor .010 dus toen ik eerst op 11 en daarna op 12 over ging paste het niet meer, met name de g bleef hangen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Weet iemand welke lijm ik het beste kan gebruiken? Ik heb de topkam inmiddels binnen, maar heb eigenlijk nooit aan de lijm gedacht... Ik heb hier nog wel wat superlijm, wat het ook prima doet met metaal op hout op zich. Maakt het uit welke soort?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Weet iemand welke lijm ik het beste kan gebruiken? Ik heb de topkam inmiddels binnen, maar heb eigenlijk nooit aan de lijm gedacht... Ik heb hier nog wel wat superlijm, wat het ook prima doet met metaal op hout op zich. Maakt het uit welke soort?
    Ik gebruik ook altijd superlijm, een drupje is voldoende. Als je de topkam wilt verwijderen (bijvoorbeeld voor het vlakken van de frets) tik je hem voorzichtig los.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoe dunner de lijmlaag, hoe beter de hechting.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top