Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik zou die topkam ook niet volledig vastlijmen geloof ik.
    Ik heb een paar gitaren waarvan de topkam gewoon los is, en die blijven onder de snaardruk gewoon op zijn plek.
    Ik zou er dan ook voor kiezen om misschien een klein drupje lijm te gebruiken om ervoor te zorgen dat ie blijft zitten tijdens bv snaren wisselen. Niet veel meer dan dat.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Toen ik nog vaak voor anderen knustelde deed ik drie drupjes en dat was soms al teveel. Eigenlijk is één drupje al genoeg, klopt!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Kak... Dacht dat ik nog wel ergens superlijm had liggen... Was ook... Superhard... En natuurlijk geen bouwmarkt open nu! Operatie topkam kan weer een paar dagen uitgesteld worden en net nu ik deze week nog vakantie heb. M'n Brandonwound T-top kloontje is dan weer wel eindelijk onderweg, dat dan weer wel.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Kak... Dacht dat ik nog wel ergens superlijm had liggen... Was ook... Superhard... En natuurlijk geen bouwmarkt open nu! Operatie topkam kan weer een paar dagen uitgesteld worden en net nu ik deze week nog vakantie heb....
    Tip: supermarkten verkopen ook lijm
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bedacht ik mij zojuist ook inderdaad. Die Bison heb ik wel goeie ervaringen mee op zich (pijnlijke ook). Maar wel bedankt voor de tip! Gaat bij het boodschappenlijstje voor morgen op. Kan nu ook nog gaan, maar dan moet ik m'n schoenen weer aan doen en zo... Mañana!

  6. #36
    Laatst gewijzigd door YannickH; 29 december 2020 om 15:31
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een dikke maand verder en de ouwe topkam is weer terug. Het messing verhaal doet het 'm niet voor mij. Het tophoog (ook als je wel snaren fret, niet alleen bij open snaren) begon me echt te storen en ik kreeg een rateltje bij het aanslaan van de G snaar er niet uit, hoe ik e.e.a. ook afstelde. Vandaag was ik het beu en heb de ouwe, graphite topkam weer terug gezet. Ik mis nu wel wat tophoog, messing is duidelijk helderder, maar ik krijg er ook wat body voor terug. Met een beetje bijschuren en wat nutsauce is het te doen. Maar 's kijken voor een benen topkam denk ik. In ieder geval: Project niet geslaagd wat mij betreft.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het tophoog (ook als je wel snaren fret, niet alleen bij open snaren) begon me echt te storen
    Meer tophoog, ook bij gefrette noten?
    Wauw, dat is wel het laatste dat ik had verwacht!

    Ach ja, soms is dat met al die fancy shit, dan bent het niet wat je wilt.
    Zo heb ik op een strat al heel lang van die zwarte graphtech zadels. Vroegah had ik wat agressief zweet, waardoor ik de originele gebogen stalen zadels wat te vaak moest bijwerken (denk ik dan) ivm snaren breken.
    Nou lees ik in de tussentijd dat die graphtech dingen de gitaar dof maken en zo, dus ik dacht ik zet die stalen dingen er weer eens op.
    Akoestisch beluisterd, opname gemaakt.
    Het maakt geen drol uit, in ieder geval niet in mijn beleving.
    Sterker nog, mijn vriendin laten switchen tussen de twee tracks, en elke keer koos ik de graphtech zadeltjes wegens een ietsje minder rommelig laag.

    Als je het mij vraagt is dat graphtech dus zo gek nog niet.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 31 januari 2021 om 15:54

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Met Graphtech (stringsaver) heb ik ook goede ervaring. Heb de zadeltjes gehad op een elektrieke waarvan de originele zadeltjes door het zweet van de vorige eigenaar waren geruïneerd en op m'n western zit een brugzadel. Nou was daar het orginele zadel van plastic, dus dan wordt het niet gauw slechter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    ... en ik kreeg een rateltje bij het aanslaan van de G snaar er niet uit, hoe ik e.e.a. ook afstelde
    Doet me vermoeden dat de sleuf aan de fretboard zijde iets lager was, waardoor de snaar aan de fretboard zijde net iets vrij lag.
    Heb ik ook eens gehad, dat gaat buzzen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Meer tophoog, ook bij gefrette noten?
    Wauw, dat is wel het laatste dat ik had verwacht!

    Ach ja, soms is dat met al die fancy shit, dan bent het niet wat je wilt.
    Zo heb ik op een strat al heel lang van die zwarte graphtech zadels. Vroegah had ik wat agressief zweet, waardoor ik de originele gebogen stalen zadels wat te vaak moest bijwerken (denk ik dan) ivm snaren breken.
    Nou lees ik in de tussentijd dat die graphtech dingen de gitaar dof maken en zo, dus ik dacht ik zet die stalen dingen er weer eens op.
    Akoestisch beluisterd, opname gemaakt.
    Het maakt geen drol uit, in ieder geval niet in mijn beleving.
    Sterker nog, mijn vriendin laten switchen tussen de twee tracks, en elke keer koos ik de graphtech zadeltjes wegens een ietsje minder rommelig laag.

    Als je het mij vraagt is dat graphtech dus zo gek nog niet.
    Wat mij heel erg verbaasde is juist de behoorlijke invloed van een topkam. Ik had wel verwacht dat een messing topkam een iets helderder geluid zou geven. Maar het veranderde het geluid compleet. Helderder, maar wat mij betreft helemaal niet op een fijne manier. Dat rateltje wat ik niet weg kreeg, kreeg ik door een bepaald hoog versterkt nog harder terug. Meer sustain, zoals beweerd wordt, is wel te verwaarlozen. Een messing topkam lijkt wel wat strakker te klinken, maar je boet ook heel veel aan body in. Tenminste, met deze topkam op deze gitaar was het wat dat betreft geen match.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Doet me vermoeden dat de sleuf aan de fretboard zijde iets lager was, waardoor de snaar aan de fretboard zijde net iets vrij lag.
    Heb ik ook eens gehad, dat gaat buzzen.
    Ik kan er nog steeds niet de vinger op leggen waarom dat irritante rateltje maar bleef, snap er helemaal niks van. Ik heb die messing topkam precies zo hoog als de ouwe topkam afgesteld (verstelbare sleuven) en meteen was daar het rateltje. Sleufje hoger, sleufje lager, ik kreeg het er niet uit. Graphtech topkom weer terug erop en weg is het rateltje. Schiet mij maar lek... Misschien zit het 'm juist in die schroefjes in de sleufjes, dat er iets mee stond te trillen of iets dergelijks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top