Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Friedman Small box Pedal

    Afgelopen vrijdag heb ik de nieuwe Small box pedal van Friedman binnengekregen. Ik had al het Dirty Shirley pedaal van hun die erg goed werkt in de mix van de band dus zat al te wachten tot de Small Box versie uit kwam.

    Hier is een filmpje waar ik verschillende settings uitprobeer.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het zullen niet ineens buizenversterkers worden, maar hoe doen die Friedman pedalen zich verhouden tot het echie? Komt het in de buurt van bijv. een Smallbox?

  3. #3

    Standaard

    Een vriend van mij heeft een Friedman Small box versterker op mijn aanraden gekocht dus binnenkort eens ABen. Maar ik vind een Fender versterker altijd wel wat hebben en in combinatie met zo'n pedaal misschien wel een goede middenweg. Check dit



    Toffe gitarist trouwens, verdient meer abonnees vind ik

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Michael Nielsen, die heeft wel altijd leuke filmpjes ja. Veel Friedman ook. Moet zeggen dat, zo aan de hand van het filmpje, die Dirty Shirley behoorlijk benaderd wordt. Is die Small Box ook zo aanslaggevoelig als de top? Da's bij de versterker wel echt absurd, van clean naar dikke scheur. Je filmpie klinkt in ieder geval best overtuigend. Hoewel ik er eerder dikke humbuckers overheen zou gooien, maar da's smaak.

    Als er een JJ pedaal uitkomt krijg ik het zwaar ben ik bang voor... Veel te veel pedalen, maar een JJ... Oh boy...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Fijn dat je het pedaal zo uitprobeert en heel lekker gespeeld ook!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Het zullen niet ineens buizenversterkers worden, maar hoe doen die Friedman pedalen zich verhouden tot het echie? Komt het in de buurt van bijv. een Smallbox?
    Ik heb een Friedman smallbox en sinds een paar dagen ook het pedaal. Het plexi kanaal van de smallbox op 10 is fenomenaal, maar voor sommige situaties vind ik het fijn om een meer dedicated clean in te regelen met een overdrive pedaal dat zo dicht mogelijk bij 'plexi kanaal op 10' sound komt. Om een driekanaals versterker te creëren zeg maar. Ik heb in de loop der jaren heel wat pedalen uitgeprobeerd en deze komt wel heel dichtbij. Niet spot on, maar dichtbij genoeg. De hoge gain setting heb ik nog niet gecheckt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Ik heb een Friedman smallbox en sinds een paar dagen ook het pedaal. Het plexi kanaal van de smallbox op 10 is fenomenaal, maar voor sommige situaties vind ik het fijn om een meer dedicated clean in te regelen met een overdrive pedaal dat zo dicht mogelijk bij 'plexi kanaal op 10' sound komt. Om een driekanaals versterker te creëren zeg maar. Ik heb in de loop der jaren heel wat pedalen uitgeprobeerd en deze komt wel heel dichtbij. Niet spot on, maar dichtbij genoeg. De hoge gain setting heb ik nog niet gecheckt.

    Die versterker is echt super vet. Dat is ook de reden dat ik het pedaal heb gekocht. Maar natuurlijk klinkt de versterker beter dan het pedaal. Maar ben blij dat ik voor iets meer dan 200 euro toch een beetje die smaak in huis heb kunnen halen. En zo als jij hem gebruikt is natuurlijk helemaal slim, je voegt als ware een kanaal toe waardoor je meer opties hebt qua sound.

  8. #8

    Standaard

    Absoluut. Zoals gezegd, ik heb nog niet heel veel testtijd gehad, maar het eerste dat me opviel was de DNA match qua sound tussen het pedaal en de beide versterker kanalen. Het voelt en klinkt echt heel dichtbij.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Absoluut. Zoals gezegd, ik heb nog niet heel veel testtijd gehad, maar het eerste dat me opviel was de DNA match qua sound tussen het pedaal en de beide versterker kanalen. Het voelt en klinkt echt heel dichtbij.
    Dat is goed om te horen. ik moet hem ook nog ff AB-en met de 50 watt versie maar ben benieuwd. (beetje late reactie trouwens, mn macbook is gesneuveld)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top