Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Stratocaster nek gekocht - 8.8mm tuner past niet, 8.5mm dan nodig?

    Lieve vrienden

    Ik had onderstaande neck gekocht met de volgende specs ''8.8mm diameter peg holes.''. Nu had ik Gotoh tuners besteld met een 8.8 bore maar die passen niet (no shit zullen enkele hier denken en zeggen). Ik denk dat ik ietsje te snel ben geweest ondanks al mijn opzoek werk.

    Nu ben ik de reviews op Thomann aan het lezen en een Duitser schrijft het volgende. Mis ik nu iets? Er zijn namelijk (zoals hij al schrijft) 2 verschillende bushing maar beide pasten er niet in.

    Dus de vraag is, moet ik nu gewoon 8.5 mm bore tuners bestellen en die zullen dan wel passen? Of wat doe ik nu het beste?

    Degene die ik heb gekocht:
    https://www.thomann.de/be/gotoh_sd91....htm#bewertung


    Moet ik deze dan kopen?
    https://www.thomann.de/be/goeldo_mc6...rch=1608396785

    Dear friends of the 6-string group - a MIRACLE has happened. I bought this Gotoh tuner purely on suspicion because the item picture made me suspicious. In the article description, there is a succinct word of “bore 8.8mm”. However, (look closely ...!)

    Two sets of bushings of different sizes are shown. At first I thought it would be an obligatory set of “adapter bushings” on 10mm, but - no. What we have in mind here as an alternative bushing set is exactly that special Kluson USA size that was built into almost EVERY Fender guitar from the beginning until the Kluson collapse in the early 70s, namely 9.2mm, for 9mm -Bores. Or, to put it another way: Compared to the currently usual 8.5mm bushings, there is only a 0.5mm difference that determines whether an old Fender "plays" with new mechanics or not. - Namely, without Tesa tricks and similar jokes. It took 50 (in words: FIFTY) years until this size is finally available again (the originals were also made conical, but you can be more than happy with the current descendants).

    The supplied “regular” bushing set is intended for “standard” - 8.5mm holes (Bushing-Dm = 8.8mm). I hereby give Gotoh an imaginary medal for good and I bow reverently - Japanese, yes - and say THANK YOU - you are the best. Gotoh for President of Musical Instruments Hardware. Quite honestly. ... and now the cork pops, but something of ...


    it's better to burn out than to fade away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou eerst de gaten in de nek maar eens meten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Begrijp het nu goed? Je hebt een nek, en tuners, en de tuners zijn iets (0,3mm. in doorsnee, dus 0,15mm. rondom) te breed voor de gaten? Omdat je hier toch bij de afdeling Zelfbouw zit, zou ik zeggen: neem een ronde vijl of een stokje met schuurpapier, en kijk of je die gaten niet een beetje ruimer kunt maken.
    Of (als je bang bent dat de gaten op die manier niet netjes rond worden): neem een proefstukje hout, boor daar een gat van 9 mm. doorheen, en kijk of de tuners in zo'n gat onoverkomelijk rammelen. Als een speling van 0,1mm. rondom niet rampzalig is, kun je de gaten dus ook daarmee ietsje groter krijgen. (Metaalboor, van beide kanten tot het midden doorboren, en in het begin de verkeerde kant om laten draaien, om te zorgen dat de lak niet uitbreekt.)
    Laatst gewijzigd door Woml; 21 december 2020 om 20:50
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Een andere optie is een handruimer. Duurt misschien wat langer, maar de kans op fouten is heel klein. https://www.hbm-machines.com/product...hoCppMQAvD_BwE
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  5. #5

    Standaard

    Had even geen computer/toegang tot hier.

    Heb 8.5mm tuners gekocht, schuurpapier gebruikt en alles past. Bedankt nog voor de informatie!
    it's better to burn out than to fade away

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top