Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ben heeft een beetje last van mening-gitis. Beroerd is nogal een mening. Hij klinkt niet zoals ben vind dat een strat moet klinken. Beroerd is het zeker niet.
    Da’s evengoed een mening. De constatering van Ben over weinig helder en weinig sustain deel ik wel.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Da’s evengoed een mening. De constatering van Ben over weinig helder en weinig sustain deel ik wel.
    Ben hakt een beetje met het botte bijltje. Zijn we wel van hem gewend helaas.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dank, heren.
    Weinig sustain is feitelijk onwaar (heb het net nog even gechecked, gitaar is erg resonant) en ik vraag me ook af hoe je dat uit een filmpje kunt halen.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Dank, heren.
    Weinig sustain is feitelijk onwaar (heb het net nog even gechecked, gitaar is erg resonant) en ik vraag me ook af hoe je dat uit een filmpje kunt halen.
    Zoals je zelf al in je voorlaatste post aangaf, komt het mogelijk door het filmpje niet goed uit de verf, wat je daarna eigenlijk weer teniet doet.
    Als ik naar het filmpje kijk en luister, hoor ik wat ik hoor, en dat is weinig helderheid en weinig sustain. Sorry, kan er niks anders van maken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Zoals je zelf al in je voorlaatste post aangaf, komt het mogelijk door het filmpje niet goed uit de verf, wat je daarna eigenlijk weer teniet doet.
    Als ik naar het filmpje kijk en luister, hoor ik wat ik hoor, en dat is weinig helderheid en weinig sustain. Sorry, kan er niks anders van maken.
    Teveel met carbid bussen gespeeld? Ik hoor het duidelijk helderheid en sustain.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Niet voor het een of ander maar ik hem behoorlijk beroerd klinken.
    Weinig helder, weinig sustain , veel mid, je werkt je rot en nog klinkt het niet echt als een mooie open heldere Strat met sprankelende tonen
    Helaas ben ik het wel met Ben eens. Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en aan jouw spelen ligt het zeker niet.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Ik heb het idee dat het door die hardtail komt.
    Trembrug zorgt in mijn beleving voor wat galm, telecaster idee plonkt & bijt meer.
    Moet bekennen dat het ook niet helemaal my cup of tea is wat ik hoor.
    Combinatie van factoren die voor mij i.i.g niet lekker uitpakt unlike je Gun.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan zomaar zijn. Mijn Peer Strat begon als een SSS hardtail en had ik al 'snel' omgebouwd naar een FR SSH. Peer vond dat niks vanwege zaken die nogal beschamend waren (niet van zijn kant). De gitaar was eerst echt niet wat ik wilde en daarna heel erg wel. Het was de belangrijkste gitaar in mijn onbeduidende gitaar carrière.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Als er iets is dat die hardtail doet ten overstaan van een Strat met tremolo, is dat -ie dikker en snappier klinkt. Een warmere attack, en niet zo dat gekras in het hoog.

    Dat gezegd hebbende ik vraag me af of iémand in een blinde test het verschil tussen een hardtail en tremolo Strat gaat horen. Als je er zelf op speelt is het een heel ander verhaal. Er zit wel degelijk een feel verschil in.

    Verder wel leuk om te merken hoe iedereen een duidelijke eigen voorkeur heeft voor een bepaalde sound.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 23 december 2020 om 10:17
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou nooit beweren dat het door de hardtail komt, want dat weet ik niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top