Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard HNGD: Gibson Les Paul Standard '50s

    "Wat ga je aan die muur hangen?" vroeg mijn vrouw nadat ik mijn nieuwe werkkamer had ingericht. "Nou, er zou nog plek zijn voor een paar gitaren..." - "Maar je hebt er toch al twee!" - "Ja, maar nog geen Les Paul.". Aan de andere muur hangen mijn Strats, een MIM Standard en een American Original '60s. Ik ben echt een Strat liefhebber, maar een gitaar met Humbuckers stond toch al jarenlang op mijn verlanglijstje. En als traditionalist dan het liefst een Les Paul in Heritage Cherry Sunburst. Ik was daarom erg blij met de aankondiging van de nieuwe Standard reeks anderhalf jaar geleden.

    Om een lang verhaal kort te maken, mijn vrouw heeft de enige gevonden die in NL op voorraad was (bij Guitarking in Boekel) en die konden we nog net voor de lockdown ophalen, waardoor het een vervroegd kerstcadeau werd. En wat is het een fijne gitaar zeg. Ik houd van dikkere halzen, de setup af fabriek is heel goed, en hij heeft een mooie (maar niet overdreven) bookmatched flame top. Klank is ook heel mooi, en ik heb inderdaad het gevoel (wat je vaker leest) dat een Les Paul makkelijker speelt dan een Strat. Erg blij mee dus!


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wauw wauw en nog eens wauw.
    Gave burst en mooie specs inderdaad. Al zou ik de slagplaat eraf laten, dan komt de kleur nog mooier uit.
    Voor kerst heb je niks meer nodig dus hiermee ben je voor de rest van de feestdagen mooi zoet mee 😁
    Congrats en veel plezier met deze mooie dame!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ja da's wel een Les Paul zoals een Les Paul behoort te zijn ja. Machtig mooi instrument dit.
    Mij zit die slagplaat niet in de weg hoor, het contrasteert juist wel mooi met het donkerrood.
    Gefelicikerst dan maar en nu hup, vijf weken nonstop spelen d'rmee!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mooi hoor, gefeliciteerd!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Prachtig! Felicitades en happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Héél mooi! Alsof je een echte 59'er in huis heb gehaald vanaf reverb met waarde van 2 ton, maar dan in nieuwstaat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Tja, Jimmy Page, Blues Breaker-era Clapton, Billy Gibbons, Slash etc. kan je nou 1X niet spelen op een Strat

    Mooie plank man. Wel een heel ander instrument, bespeelbaarheid, afstelling van de versterking.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb zowel een Strat als een les Paul en inderdaad wat me opvalt is dat de les Paul comfortabeler speelt dan de Strat, mede door de kortere mensuur. Ik heb altijd het gevoel dat je minder hoeft te werken als op een Strat.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik heb zowel een Strat als een les Paul en inderdaad wat me opvalt is dat de les Paul comfortabeler speelt dan de Strat, mede door de kortere mensuur. Ik heb altijd het gevoel dat je minder hoeft te werken als op een Strat.
    Luiwammes!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Maar wat een mooie Les Paul, gefeliciteerd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top