Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 115
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik weet het,het is muggeziften(schrijf je dat zo?)maar de Kemper hoort eigenlijk niet in het rijtje thuis.
    Dit apparaat maakt profiles van de versterker+cabinet,wat een compleet andere techniek is.

  2. #22

    Standaard

    modeling
    Digitaal model waarmee men een analoog proces probeert te simuleren.



    Ok

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik weet het,het is muggeziften(schrijf je dat zo?)maar de Kemper hoort eigenlijk niet in het rijtje thuis.
    Dit apparaat maakt profiles van de versterker+cabinet,wat een compleet andere techniek is.
    Is dat zo? Is het niet ook gewoon een verzameling algortimes dat adhv een aantal parameters een amp (en cab) na probeert te doen? Waarbij dan de parameters dynamisch in te stellen zijn adhv een voorbeeld? Ik vermoed zomaar dat de algoritmes onderling ondanks de adversiting slogans niet zo veel verschillen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik weet het,het is muggeziften(schrijf je dat zo?)maar de Kemper hoort eigenlijk niet in het rijtje thuis.
    Dit apparaat maakt profiles van de versterker+cabinet,wat een compleet andere techniek is.
    Voor zover ik weet kun je met de Quad Cortex ook "captures" maken van versterkers.

  5. #25

    Standaard

    Klopt. En je kunt hem (uiteraard) ook gebruiken als sound interface
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    De Kemper werkt ook met parameters maar deze worden op een andere wijze verkregen t.o.v. modeling
    De kemper stuurt allerlei frequenties naar de versterker een microfoon pakt vervolgens het signaal van de luidspreker op en stuurt het terug naar de kemper,deze analiseerd het teruggevoerde signaal en maakt het profiel van de versterker+luidspreker+microfoon aan.
    Ik weet niet hoe de Quad de captures van de versterker maakt,wel hoe de Kemper dat doet en dat doet die verdomd goed.
    Voor de rest ben ik gewoon aan het zeuren.Het zullen de Kutdagen voor dat Klote-kerst zijn.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Die Neural DSP Cortex heeft geen power amp toch? Of wel? Waar sluitje hem op aan als je gaat spelen? Power in van je favoriete versterker? Of zijn er andere opties?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Op je interface of powered monitor speakers bijv. Versterkermodellen zijn incl. power amp.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Die Neural DSP Cortex heeft geen power amp toch? Of wel? Waar sluitje hem op aan als je gaat spelen? Power in van je favoriete versterker? Of zijn er andere opties?
    Hij heeft power amp modelling. Je kan hem net als alle andere modellers gewoon naar een mixer sturen of naar een geluidskaart.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Jammer. Het ding is niet feesttent-proof.
    Qua user interface geweldig, en laten we eerlijk zijn, uiteindelijk komt het daar op aan. De sound van dit soort apparaten is anno 2020 altijd dik in orde. Mensen die anders beweren moeten het bij zichzelf zoeken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top