Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 115
  1. #11

    Standaard

    Indrukwekkend filmpje. Dat vond ik van de Helix en aanverwanten ook btw
    (enne, hoi! Ben een tijdje weggeweest van gitaarnet, courtesy of Twitter...)
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #12

    Standaard

    Toch nog een reactie want de interface van dit ding is wel echt next-level. Goede touchscreen, switches die ook fungeren als draaiknoppen, lekker compact, supersimpele integratie met de cloud... Wow!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En toch hè.... zodra je de gitaar opneemt en in een band mixt, of zodra je er live met een band meespeelt. ... maakt t allemaal niet meer zo veel uit volgens mij of t een Ace of Neural of Helix of echte amp is

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Das wel behoorlijk heftig. De Fractal FM3 kost 1200 euro. De vraag is of deze Neural daar aan kan tippen qua sound. Qua gebruikersgemak en UI heeft ie denk ik wel een streepje voor, maar uiteindelijk gaat het om de sound.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    En toch hè.... zodra je de gitaar opneemt en in een band mixt, of zodra je er live met een band meespeelt. ... maakt t allemaal niet meer zo veel uit volgens mij of t een Ace of Neural of Helix of echte amp is
    Deze mening deelt niet iedereen. Anders zouden er nooit zoveel verschillende producten op de markt zijn als het allemaal niks uitmaakt. En ook niet zo veel echte amp versus modelling discussies etc.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb een headrush pedalboard, ik gebruik de modeling soms thuis, in oefenruimtes alleen de effecten, dit pedalboard heeft ook een touchscreen. Handiger dan je denkt. Voor een oudere man zoals ik ook handig dat de mini schermpjes onder de knoppen van de Headrush ook programmeerbare namen hebben zodat je weet elke de delay is. Voor 1650 (thomann prijs) had ik dat ook verwacht bij deze?

    Als iedereen een vaccin heeft stel ik een modeling shootout voor.
    Vriendelijke groet,

  7. #17

    Standaard

    Ach onder de engineers, joe knw die gasten die alle knopjes in een studio snappen is de consensus ,(let wel ik het hier niet over Producers) dat het allemaal geen reet uit maakt voor een opname
    Axe, plugins, kempers, echte amps ect
    Enige wat telt is of de gitaarspelert blij is met zijn/haar rig
    Kijk gitaristen kunnen shootouts houden van hier tot in het oneindige maar daar gaat echt niemand maar wat wijzer van worden
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 20 december 2020 om 15:10

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Deze mening deelt niet iedereen. Anders zouden er nooit zoveel verschillende producten op de markt zijn als het allemaal niks uitmaakt. En ook niet zo veel echte amp versus modelling discussies etc.
    Dat niet iedereen de mening deelt is me bekend. Meestal zijn dat gitaristen. Van die types die ook de houtnerven horen resoneren op 2 GHz

  9. #19
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb ze dan van duur naar goedkoop gesorteerd:

    * Modelers eventueel met effecten. Geen plugins maar standalone AMP modeling.

    Fractal Axe fx III mkII preamp fx - 2099 dollar.
    Neural DSP quad cortex - 1650 euro.
    Line6 Helix 1635 euro.
    Kemper profiler stage - 1599 euro.
    Fractal FM3 amp modeler 1000 dollar.
    Boss gt 1000 959 euro.
    Headrush pedalboard 944 euro.
    Zoom g11 664 euro.
    Line6 pod go 615 euro.
    Mooer GE 300 609 euro.
    Boss gt 100 511 euro.
    Vriendelijke groet,

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Natuurlijk hoor je verschillen, en natuulrijk is de ene flexibeler dan de ander etc. En ja een Fracal vergelijken met een Boss gaat nergens over. Maar iemand die goed geluiden kan makenkan de verschillen in bruikbare sounds flink overbruggen. En dan in een volledige band/live mix, vallen die nuances een heel stuk minder op. Zo veel minder dat t vaak nauwelijks meer een rol speelt. Natuurlijk is t gaaf om thuis een Fractal te hebben en te spelen met custom IRs en mooie LEDjes en whatever, en ja je hoort t thuis met goede studiomonitoren zeken. Maar nogmaals, als de andere bandleden op volume meespelen, of de sound engineer de mix van je CD bepaalt, klink je gewoon als just another guitar patch, hoe mooi alles ook los klonk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top