Klopt, en als ik er niet mee kan leven, kan ik te zijner tijd misschien upgraden naar whatever op dat moment het non plus ultra is.

Als een apparaat/instrument me iedere keer het gevoel geeft dat het het net niet is, dan doe ik er goed aan bij de eerste de beste gelegenheid te upgraden. Meest recente ervaring was met een schuurmachine: het wilde maar niet echt opschieten met het apparaat dat ik had, en de werfbaas waar ik aan mijn boot aan het klussen was had al een paar keer geroepen "gebruik nou goed gereedschap!"... Dus toch maar eens een Festool van hem geleend. Wereld van verschil! Volgende dag meteen zelf een Festool gekocht (hij had de zijne zelf nodig) Ik had hetzelfde bij een Roland Micro Cube.

Maar vaak is de ontevredenheid subtieler: dat je bij elke keer dat je een apparaat gebruikt, je je een bewuste mening probeert te vormen van het instrument. Zo heb ik hier een Washburn Eagle gitaar waar echt helemaal niets mee mis is, maar als ik er op speel, raak ik toch afgeleid door 'meningen'; over de sound, de ergonomie van de hals... Bij mijn Godin heb ik dat bijvoorbeeld niet. Dat is mijn go to gitaar en er start geen interne dialoog op als ik daarop speel. Uiteindelijk komt dat mijn spelplezier ten goede want ik wil toch vooral muziek maken, niet instrumenten en apparaten reviewen ;-)