Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 115
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Ik snap het argument van dat reviewers betaald worden in cash danwel het apparaat zelf nooit zo. Maakt dat het geluid en de mogelijkheden wat je hoort minder? Volgens mij worden reviewers betaald omdat ze een grote fanbase hebben niet om stiekem geluiden van andere units te gebruiken of te liegen over functionalitet

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    De eerste bevindingen van de niet-reviewers zijn zeker niet slecht. Op dit moment is het inderdaad een product dat in zijn eerste fase zit, maar gezien de achtergrond van het bedrijf (Doug Castro is ook de oprichter van Darkglass), heb ik er het volste vertrouwen in dat dit gewoon goed gaat werken. Ik ben er van overtuigd dat de Quad Cortex nu al de Kemper kan overtreffen. Doorheen de jaren ook wat problemen gehad met Kemper. De eerste software zou ontzettend stabiel draaien, niet anders dan een andere modeller. Soms moet je gewoon de sprong durven wagen denk ik dan ;-)

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joreeen Bekijk bericht
    De eerste bevindingen van de niet-reviewers zijn zeker niet slecht. Op dit moment is het inderdaad een product dat in zijn eerste fase zit, maar gezien de achtergrond van het bedrijf (Doug Castro is ook de oprichter van Darkglass), heb ik er het volste vertrouwen in dat dit gewoon goed gaat werken. Ik ben er van overtuigd dat de Quad Cortex nu al de Kemper kan overtreffen. Doorheen de jaren ook wat problemen gehad met Kemper. De eerste software zou ontzettend stabiel draaien, niet anders dan een andere modeller. Soms moet je gewoon de sprong durven wagen denk ik dan ;-)
    Wat ik zo hoor en lees klinkt de capturing beter dan de Kemper. De modelling en effecten klinken dan weer beter van Fractal. Maar goed, het beste is om het zelf te ervaren alvorens te oordelen. Er zijn veel vooringenomen meningen in alle kampen.

  4. #84

    Standaard

    Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Zou er zelf nog even mee wachten tot er nog wat evolutie heeft plaatsgevonden maar het is veelbelovend. Maar het is ook weer geen gamechanger...

    De review van Paul Davids sluit er ook wel bij aan: https://www.youtube.com/watch?v=MI7E3umKJI0
    Laatst gewijzigd door tnijland; 31 maart 2021 om 23:11

  5. #85

    Standaard

    Voor diegene die haast hebben kunnen nu gaan bieden op marktplaats.

    Ik wens alle deelnemers veel succes.

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr

    Edit; zowel de QC als de verkoper zijn op eens van marktplaats verdwenen.
    Lijkt dus dat dit inderdaad een beetje fishy rook.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 16 april 2021 om 18:44
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wel vrij apart dat je zoiets meteen op MP zet. Is dat wel een echte advertentie ? Smells fishy😬

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik denk dat jullie beide gelijk hebben. Zou er zelf nog even mee wachten tot er nog wat evolutie heeft plaatsgevonden maar het is veelbelovend. Maar het is ook weer geen gamechanger...

    De review van Paul Davids sluit er ook wel bij aan: https://www.youtube.com/watch?v=MI7E3umKJI0
    Ook gezien en vond het een goede review. Vond mn de profiling beter dan de Kemper. In die zin dat het gewoon meer op de referentie leek en de Kemper wat miste in het hoog en wat te veel had in het laag. Nou is dat grotendeels nog wel te corrigeren, maar puur kijkend naar hoe dat ding het trucje doet, doet de Cortex dat dus beter. Daarnaast kan je gaan discussiëren over 'of het publiek het hoort', wat overigens exact mijn reden was om van buizenversterkers af te stappen, maar ook dat slaat 't een beetje dood natuurlijk.

    Verder had ik wel een paar dealbreakers gezien bij die DSP. Mn. de pauze in het geluid bij switchen tussen patches en dat geklooi met de outputsettings die je per preset moet aanpassen.

    Als ik op dit moment mijn Kemper zou vervangen voor een complete floorunit ipv rack + floorunit zou ik zeker eens bij Boss gaan koekeloeren overigens.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik heb nu een weekje een Quad Cortex geleend van een vriend. Om even snel op te starten en een goede indruk te krijgen: welke presets laten het beste horen wat de QC kan qua sound? Ik ben er nu een uurtje mee aan het proberen. Tot nu toe vind ik de sounds van mijn Axe fx beter. Maar goed, die ken ik door en door en de QC nog niet. Dus nog tips om een goede indruk te krijgen van de QC sound? Ik heb maar beperkt tijd deze week.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Er is een facebookpagina met tips en tricks van gebruikers. En verder zou ik YouTube aanraden om goede sounds uit te zoeken.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Er is een facebookpagina met tips en tricks van gebruikers. En verder zou ik YouTube aanraden om goede sounds uit te zoeken.
    Bedankt. Zit er niks goeds in de stok presets? Ik heb niet veel tijd om er heel erg in te duiken deze week.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top