Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 115
  1. #71

    Standaard

    Voor de verzameling. Ola la
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  2. #72
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Alle 5 video's hier over dit apparaat zijn sponsordeals, ik raad aan zelf goed kritisch blijven zijn. Zo verdienen die gasten hun geld he.
    Vriendelijke groet,

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Maar ze zijn wel echt die review video's neem ik aan. De vraag die je jezelf moet stellen is, ben ik bereid een leercurve aan te gaan om het maximale uit welk apparaat dan ook te halen. Als Ola uit een pakje sigaretten nog een dikke metal sound kan halen, kan iedereen dat. Maar je moet er wel wat voor overhebben: tijd investeren, tutotirals lezen/kijken etc

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je moet je afvragen of jij als een van de eerste deze wil hebben en een soort betalende betatester wil zijn. Volgend jaar komt waarschijnlijk versie twee die veel beter is voor minder geld.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Ja er komen altijd updates maar als je het desbetreffnde forum in de gaten houdt kom je er na een paar weken wel echter of t meevalt qua bugs etc. Meestal werkt de kwern vsn waarvoor je t koopt: mooie sound mKen, wwl áltijd gewoom

  6. #76

    Standaard

    Ik verwacht eigenlijk geen grote improvements tov een Axe of Kemper. Verder lijken de effecten nog wat in de groei te zitten. Dat werd ook min of meer gezegd in die video van Rhett Shull. Dus waarom zou je het apparaat dan nu al aanschaffen? Ik zou dan persoonlijk eerder voor een 2e hands AX8 gaan want die kun je aanschaffen voor ongeveer de helft van het geld.

    Een dergelijk apparaat wordt volgens mij pas echt waardevol wanneer het veel beter blijkt dan de concurrentie, of dat er veel bruikbare profiles beschikbaar komen (of een combinatie van beide). Momenteel lijken het inderdaad gesponsorde statements maar de tijd zal het ons wel gaan leren.

    Ik hoop juist dat er een keertje een slimme "less is more" modeler uitkomt met max. 5 amps die allemaal spot-on zijn qua sound, de top 10 van de meest bruikbare effecten (of een aantal loops) en ook nog eens voorzien zijn van de best draaiknoppen/footswitches only interface ever ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 februari 2021 om 23:40

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Locatie
    Ternat (BE)
    Berichten
    212

    Standaard

    Wij hebben met de hele band een gokje gewaagd. De 2 gitaristen hebben beiden hun Kempers verkocht en de Quad Cortex in bestelling staan. Ik als bassist ga mijn HX Stomp en Darkglass X Ultra ook inruilen voor een Quad Cortex.

    Wij spelen sinds een aantal jaar volledig draadloos, zowel gitaar naar 'amp' als draadloze in ears. Sinds twee jaar spelen we ook zonder cabinets. De 100w lampenbakken zijn 3 jaar geleden ook al ingeruild voor modeling (Kemper en Helix/HX Stomp). Niet omdat het persé beter klinkt (beter is relatief), maar omdat het voor ons gewoon beter werkt. Omdat we toen ook aan het kijken waren voor op elke repetitie en optreden in ears te gaan gebruiken, wouden we onze sound zo consistent mogelijk maken. Keer op keer dezelfde sound, en dat kan je niet met een amp en gewone cabinet, dat klinkt elke keer nét dat tikje anders. Wij regelen onze in ears zelf (hebben een X32 Rack zitten, welke enkel is voor de in ears), en met change-overs van 20 minuten kom je er niet als je met een micro voor je cab werkt.

    De Quad Cortex heb ik uitgekozen om verschillende redenen, ik ben zowat diegene in de band die zich hoofdzakelijk bezig gaat houden met de algemene sound van gitaren en bas. Iedereen in de band is gek op de Neural DSP plugins, en iedereen gebruikt deze ook frequent, de mogelijkheid om deze op een later moment ook effectief live te kunnen gebruiken, dat vonden we geweldig. Ik maak meestal de sounds voor de gitaristen, ik hoef niet meer bij hen te gaan om het in te regelen op hun Quad Cortex, of mijn Quad Cortex niet meer verbinden met de computer, files overzetten via USB, ... Gewoon verbinden met WiFi, en doorsturen van de Quad Cortex zelf. Mijn gitaristen hoeven dan gewoon de download te starten op hun Quad Cortex, and they're ready to go. Ook de mogelijkheid om gewoon met Profiles/Captures te blijven werken, is geweldig. Het kan de Kemper gewoon vervangen, met een veel duidelijkere layout (want als ik heel eerlijk ben, daar merk je nu dat de Kemper oud begint te worden). Maar het kan ook gewoon zoveel meer. Klinkt een Axe FX III 'beter'? Misschien, maar zoveel beter dat het publiek het verschil gaat horen? Nee dat niet.

    Het is ook gewoon veel compacter. De 2 Kempers zaten in een 10U Rack, met wirelesses bij, en extra opbergmateriaal etc. We hebben het gewoon graag zo compact mogelijk. Iedereen heeft nu een Pedaltrain Metro 20 klaarstaan, daarop komt de QC, Line 6 Relay G50 wireless en een Polytune Mini (soort van always on tuner). Onder het bord komt de Cioks DC7, wat de QC en de 2 pedalen van stroom zal voorzien.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Klinkt profi hoor! Handig om je eigen gitaristen te hebben ook. Waar koop ik die?

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ok ik ben benieuwd. Zet je bevindingen hier maar neer als je wil.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Zeker benieuwd naar je bevindingen Joreen. Maar ik gooi sowieso nooit oude schoenen weg. Ik heb dan ook een huis vol oude schoenen

    Ik heb een Kemper in de homestudio en die bevalt nog altijd prima. Laatst de Roland GR-55 weer eens aangesloten. Ik heb eigenlijk nog niet aan de oppervlakte gekrabd van dat apparaat om het eens een nieuw Nederlands te zeggen. Er is nu een nieuwe Boss SY-1000 GS maar ik geloof het voorlopig wel.

    Ik moet het eerst nog eens zien met die Cortex. Zijn ze ueberhaupt al leverbaar? Hoe gaat hij in de praktijk werken? Hij draait nu op OS 1.0, hoe stabiel is hij? Bedenk dat al die YT testers BETAALD worden voor hun video's. Ik had nooit eerst mijn Kempers verkocht. Just IMHO.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top