Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 115
  1. #51

    Standaard

    Klopt, en als ik er niet mee kan leven, kan ik te zijner tijd misschien upgraden naar whatever op dat moment het non plus ultra is.

    Als een apparaat/instrument me iedere keer het gevoel geeft dat het het net niet is, dan doe ik er goed aan bij de eerste de beste gelegenheid te upgraden. Meest recente ervaring was met een schuurmachine: het wilde maar niet echt opschieten met het apparaat dat ik had, en de werfbaas waar ik aan mijn boot aan het klussen was had al een paar keer geroepen "gebruik nou goed gereedschap!"... Dus toch maar eens een Festool van hem geleend. Wereld van verschil! Volgende dag meteen zelf een Festool gekocht (hij had de zijne zelf nodig) Ik had hetzelfde bij een Roland Micro Cube.

    Maar vaak is de ontevredenheid subtieler: dat je bij elke keer dat je een apparaat gebruikt, je je een bewuste mening probeert te vormen van het instrument. Zo heb ik hier een Washburn Eagle gitaar waar echt helemaal niets mee mis is, maar als ik er op speel, raak ik toch afgeleid door 'meningen'; over de sound, de ergonomie van de hals... Bij mijn Godin heb ik dat bijvoorbeeld niet. Dat is mijn go to gitaar en er start geen interne dialoog op als ik daarop speel. Uiteindelijk komt dat mijn spelplezier ten goede want ik wil toch vooral muziek maken, niet instrumenten en apparaten reviewen ;-)
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Wat dat betreft leven we natuurlijk in een hele mooie tijd, met al die internet-aanbieders. Vroegah zocht je een muziekwinkel op en dook je een tijdje het testhok in. Meestal kwam de winkelier na een half uurtje (geïrriteerd) door het raampje kijken of op zijn hoogst kwam je er na een uurtje weer uit en had je de knoop doorgehakt. Nu kunnen we een apparaat 30 dagen op zicht lekker bespelen over en met onze eigen spulletjes. Dus koop én een Cortex én een Ampero en maak na 30 dagen je keuze.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Nu kunnen we een apparaat 30 dagen op zicht lekker bespelen over en met onze eigen spulletjes. Dus koop én een Cortex én een Ampero en maak na 30 dagen je keuze.
    En de winkel zit weer met een hoop B stock......

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    En de winkel zit weer met een hoop B stock......
    Wat een onzin. Als een gitaar een paar maand in de winkel hangt weet jij ook niet wat er in die tijd mee gebeurt.
    Denk je trouwens dat alles wat retour komt automatisch B-stock is? Ik durf er vergif op in te nemen dat wat ik retourneer, gecontroleerd wordt en zo weer de reguliere voorraad in gaat. B-stock wordt het alleen als de verpakking beschadigd is en/ of er beschadigingen op het product te zien zijn.
    Daarnaast, het is niet mijn probleem, dat zijn de regels behorende bij internet-aankopen.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Wat een onzin. Als een gitaar een paar maand in de winkel hangt weet jij ook niet wat er in die tijd mee gebeurt.
    Denk je trouwens dat alles wat retour komt automatisch B-stock is? Ik durf er vergif op in te nemen dat wat ik retourneer, gecontroleerd wordt en zo weer de reguliere voorraad in gaat. B-stock wordt het alleen als de verpakking beschadigd is en/ of er beschadigingen op het product te zien zijn.
    Daarnaast, het is niet mijn probleem, dat zijn de regels behorende bij internet-aankopen.
    Daar verschillen we dan in. Ik vind het geen onzin. Ik weet ook wel dat niet alle artikelen die geretourneerd worden als B stock verkocht worden. Maar zou in principe wel moeten. Je weet nooit wat iemand anders er mee gedaan heeft. Zeker bij elektronische apparaten kun je dat niet zien.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Daar verschillen we dan in. Ik vind het geen onzin. Ik weet ook wel dat niet alle artikelen die geretourneerd worden als B stock verkocht worden. Maar zou in principe wel moeten. Je weet nooit wat iemand anders er mee gedaan heeft. Zeker bij elektronische apparaten kun je dat niet zien.
    En dat is precies waarom een B-stock altijd de volledige garantie heeft.

  7. #57

    Standaard

    Leuk en informatief door Tom Quayle
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #58

    Standaard

    En die van Pete Thorn zijn ook altijd leuk
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Klinkt toch wel indrukwekkend!

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Klinkt toch wel indrukwekkend!
    Zeker weten! Ik gebruik zelf een apparaat uit een lagere prijsklasse (Mooer GE300) en ben zelfs daar al van onder de indruk, zowel thuis als in de oefenruimte over een poweramp met 212 cab. Ik ga er van uit dat deze Quad Cortex nog een tandje beter klinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top