Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 t/m 115 van 115
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou gedownload en klinkt erg goed, in combinatie met paar goede gratis IRs, maar t gebrek aan instellingen (geen drive knop vooral) nekt m toch, vooral voor high gain sounds Maar wel fantastich dat je met freeware echt een heel goede sound kan neerzetten.
    Enig idee waar ik de Mac OS versie kan downloaden? Ik zie alleen de iOs versie (oké da's ook Mac )

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Enig idee waar ik de Mac OS versie kan downloaden? Ik zie alleen de iOs versie (oké da's ook Mac )
    Op dezelfde pagina, toch? Toen ik de pc-versie gisteren downloadde dacht ik tenminste dat ik hem eronder zag staan. Nog niet geprobeerd trouwens.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Op dezelfde pagina, toch? Toen ik de pc-versie gisteren downloadde dacht ik tenminste dat ik hem eronder zag staan. Nog niet geprobeerd trouwens.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Je hebt helemaal gelijk, ik reageerde wat ongesteld en keek niet verder.... sad

  4. #114

    Standaard

    Leuke plugin om te zien. Hij lijkt me in eerste instantie wel erg high-gain georiënteerd. Om dan te stellen dat het een Quad Cortex killer is, gaat wel ver. Een hardware apparaat is gewoon duurder in aanschaf vanwege de extra componenten (I/O, switches) en de bedieningsinterface.

    Ik heb thuis de Soldano en de Tone Imperial plugin van QC en die zijn echt behoorlijk goed. Ook op de Mannheim musikmesse heb ik de Neural DSP Quad Cortex hardware zelf uitgeprobeerd en mijn conclusie was destijds dat deze ook best goed klinkt over headphones.

    De prijs van een gemiddelde software plugin in de aanbieding ligt meestal tussen de 50 en 100 Euro en dat is redelijk gezien het feit dat men de software heeft moeten ontwikkelen. En bijna alle leveranciers (IK multimedia, Overloud etc.) zijn momenteel bezig met machine learning AI methodes om elke sound goedkoper na te kunnen bootsen. Nadeel hiervan is wel dat het meestal een snapshot is van een instelling. Daarom zie je vaak meerdere profiles van een amp, gemeten onder verschillende condities.

    Doet overigens niets af aan het feit dat een free plugin iets is om te koesteren ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 22 maart 2023 om 02:07

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Nou ja killer is wat overdreven, maar qua capture is ie blijkbaar toch beter. Maar then again, misschien heeft de QC wel bij gecapturede amps instellingen als drive etc. Ik vind een amp zonder drive niet te doen, maar nogmaals ik kreeg met één van de captures echt een hele goede sound. Maar eigenlijk is dit natuurlijk toeval, want andere gitaar met andere pickups en andere speeltechniek etc. Als zo'n capture nou bjv tussen drive 0 en 5 en 10 kan extrapoleren/modelleren straks, dan is t nog wat. Maar vooralsnog is dit voor freeware echt een hele dikke plugin. En dat veel high gain boys erg van de tech zijn en hierop springen klopt, maar ik denk eerder dat deze plugin juist voor clean heel goed werkt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top