Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 115
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Bedankt. Zit er niks goeds in de stok presets? Ik heb niet veel tijd om er heel erg in te duiken deze week.
    Ik heb zelf geen quadcortex, ik heb het wel van dichtbij gevolgd uit interesse en om te zien of het mijns inziens de moeite was erin te investeren.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    En is het volgens jou de moeite om erin te investeren?

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ik kan alleen maar oordelen op basis van internetberichten en youtubefilmpjes, natuurlijk. Ik heb het idee dat de vier grote merken in modellers elk een grote eigen fanbase hebben, dat speelt mee. Ik vermoed dat je uit elk toestel het geluid dat je zoekt kan benaderen, niet meer of minder dan dat je dat kan met een traditionele versterker. Het leek me dat de quadcortex voor live gebruik de meest fragiele was. Ik vond het ook best veel geld. Als je het budget hebt en je bent into modeling, dan lijkt hij mij de moeite. Er is hier wel een forumlid die hem zou gekocht hebben. Ik weet niet meer wie.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Ik kan alleen maar oordelen op basis van internetberichten en youtubefilmpjes, natuurlijk. Ik heb het idee dat de vier grote merken in modellers elk een grote eigen fanbase hebben, dat speelt mee. Ik vermoed dat je uit elk toestel het geluid dat je zoekt kan benaderen, niet meer of minder dan dat je dat kan met een traditionele versterker. Het leek me dat de quadcortex voor live gebruik de meest fragiele was. Ik vond het ook best veel geld. Als je het budget hebt en je bent into modeling, dan lijkt hij mij de moeite. Er is hier wel een forumlid die hem zou gekocht hebben. Ik weet niet meer wie.
    Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb er nu twee keer mee zitten pielen. Het is wel een gebruikersvriendelijk apparaat, niet heel moeilijk. Het geluid is zeker niet slecht. Maar ik vind mijn Axe fx tot nu toe nog wat beter klinken. Maar daar heb ik ook veel meer tijd ingestoken. De Axe fx heeft zeker betere effecten en veel meer instelmogelijkheden. De parameters van de Neural zijn vrij sumier. Voor sommige mensen werkt dat wellicht beter dan te veel instelmogelijkheden. Voor on the fly aanpassingen bij een repetitie is de Neural wel handiger omdat je alles met dat scherm kan doen. Bij de Axe fx heb je echt de editor nodig om snel dingen ter plekke aan te passen. Dat de Neural vrij klein is is ook wel een voordeel. Met een Axe fx plus midi controller en wat expressiepedalen ben je toch nog behoorlijk aan het sjouwen. Een Neural en twee expressiepedalen scheelt weer wat gesjouw.

    Wat ik nog niet snap is als je een Capture gebruikt van een versterker of je dan ook nog een cab model moet gebruiken? Of zit je cab al in de capture?
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 oktober 2021 om 20:18
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Wat ik niet snap van dit apparaat: hoe is het mogelijk dat deze Neural een capture/profile kan maken met vrijwel dezelfde methode als de Kemper? Ik meende dat dat gepatenteerd was en daarom niet door ander mocht worden toegepast. Maakt de weg vrij voor andere apparaten en/of VST's die dat kunnen. Kijk nu al uit naar een goedkope VST die alles kan wat de Kemper/Neural kan. Dat zou wel leuk voor thuis zijn want ik ga ik niet met een laptop de bühne op.
    Vote for Pedro!

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Wat ik niet snap van dit apparaat: hoe is het mogelijk dat deze Neural een capture/profile kan maken met vrijwel dezelfde methode als de Kemper?
    Het woordje "vrijwel" doet het hem

    Het is altijd de vraag wát er vastgelegd is in IP, en dan ook nog wáar, want een octrooi kun je wel worldwide aanvragen, maar ook zo'n beetje per land.

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Met de Bias Amp software en met de Mooer Preamp Live kan dat toch ook allang?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #98

    Standaard

    Ik heb de Neural Quad Cortex een uurtje met headphones uitgeprobeerd tijdens de Guitar Summit 2022 in Mannheim.

    Mijn ervaringen waren zeker niet negatief. Met name de Marshall en de high-gain presets waren erg goed i.c.m. met reverb en delay. Gevoelsmatig zat er wel druk in en nodigde dat uit tot meer experimenteren... Cleane sounds waren ok maar niet bijzonder tov mijn eigen referenties (fractal audio 2nd generatie).

    Ik denk dat het dus een mooie modeler is maar dat het niet heel veel extras toevoegt aan de huidige generatie modelers. Mogelijk dat je iets wint aan speelbaarheid omdat de high gain sound presets best lekker klinken (over de headphone).

    Een vergelijkbaar fenomeen had ik tijdens een A/B test van mijn Synergy Metropolous (plexi style buizen preamp) met de 1959 plexi modellen in mijn Fractal AX8. Live leek deze preamp (met een Torpedo CAB M+ EL34 power amp simulatie i.c.m. SM57/Greenbacks) wat opener en minder compressed te klinken maar de sounds over headphones werden uiteindelijk vrijwel identiek. Het heeft me nog wel wat geholpen om de AX8 iets beter af te stellen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 26 september 2022 om 00:15

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    QC incoming. Benieuwd of hij mijn GT1000core op Marktplaats kan laten zetten.
    De 2.0 update heeft mij over de streep getrokken, samen met de UI en het formaat. Niet om het geluid? Eerlijk gezegd niet, nee. Modelers in dit prijssegment klinken allemaal uitstekend en komt het vooral aan op de programmeerskills van de gebruiker.

  10. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    QC incoming. Benieuwd of hij mijn GT1000core op Marktplaats kan laten zetten.
    De 2.0 update heeft mij over de streep getrokken, samen met de UI en het formaat. Niet om het geluid? Eerlijk gezegd niet, nee. Modelers in dit prijssegment klinken allemaal uitstekend en komt het vooral aan op de programmeerskills van de gebruiker.
    Gefeliciteerd! Die update ziet er veelbelovend uit incl. de Mesa Boogie JP2C amp toevoeging. Ben erg benieuwd naar je ervaringen en een kleine review zou niet verkeerd zijn ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 26 januari 2023 om 22:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top