Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 115
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Gefeliciteerd! Die update ziet er veelbelovend uit incl. de Mesa Boogie JP2C amp toevoeging. Ben erg benieuwd naar je ervaringen en een kleine review zou niet verkeerd zijn ;-)
    Vanmorgen binnen, alleen de presets al klinken veelbelovend. Zal voor mij nog wel even wennen worden omdat ik nu gedwongen wordt met Scenes te werken. Alles went.
    Qua bouw is de QC van een andere orde dan Kemper, Boss of Line6, het ding straalt aan alle kanten kwaliteit uit, het gewicht past niet helemaal bij het formaat, hij is aan de zware kant, wat helemaal prima is. Het touch screen werkt gewoon goed, is helder en straalt een Apple-achtig design uit (zal wel tegen het zere been van Android-gebruikers zijn....).
    Op YouTube gaat een flimpje rond waar de latency van verschillende modelers wordt vergeleken. De beste man legt uit dat, hoe lager de latency, hoe beter de "feel" is. Hij geeft echter ook aan dat niet alleen een lage latency de "feel" bepaalt. Waarvan acte. De Boss GT1K(core) zou de laagste latency hebben maar bij de presets die ik nu doorlopen heb, wint de QC het toch echt wel van de GT1K en de Kemper.
    Ben nu aan het updaten naar CorOS 2.0 dus ik kom later nog terug met een uitgebreidere review.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ben benieuwd...... laat het ons weten!

  3. #103

    Standaard

    Ik heb zelf de 2e generatie Fractal Audio AX8 voor onze band. De reden dat ik nooit ben overgestapt was dat de layout van de footswitches en het concept van de scenes in de praktijk fijn werkt en dus heel bruikbaar is. De bediening van editor knoppen is helaas weer erg spartaans waardoor ik alles met de remote app doe en live is dat eigenlijk niet te doen.

    Het footswitch concept van de quad cortex in combinatie met de roterende edit-knoppen lijkt mij echt een enorme verbetering. Ben benieuwd hoe dat je gaat bevallen.

    Verder is het misschien leuk om te kijken in hoeverre de 2.0.0 versie qua sound nog verbeteringen geeft t.o.v. de oude versie. Bij Fractal waren dat altijd best indrukwekkende verbeteringen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 januari 2023 om 00:20

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dat sowieso het grote nadeel van een alles-in-één oplossing. Wanneer je dan overstapt op een ander systeem, kun je zo ongeveer weer van voren af aan beginnen.
    Toch kom ik met m'n huidige Fender combo en pedalenbakje nog niet in de buurt van wat ik hiervoor via een eenvoudige rack set had.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb zelf de 2e generatie Fractal Audio AX8 voor onze band. De reden dat ik nooit ben overgestapt was dat de layout van de fotoswitches en het concept van de scenes in de praktijk fijne werkt en dus heel bruikbaar is. De bediening van editor knoppen is helaas weer erg spartaans waardoor ik alles met de remote app doe en live is dat eigenlijk niet te doen.

    Het footswitch concept van de quad cortex in combinatie met de roterende edit-knoppen lijkt mij echt een enorme verbetering. Ben benieuwd hoe dat je gaat bevallen.

    Verder is het misschien leuk om te kijken in hoeverre de 2.0.0 versie qua sound nog verbeteringen geeft t.o.v. de oude versie. Bij Fractal waren dat altijd best indrukwekkende verbeteringen.
    Mijn GT1Kcore ligt in een 4HE rack, samen met de Rocktron Velocity Vulva, aangestuurd met een Voes MX12 (3x4), waarbij de onderste 4 switches PC’s zijn, en daarboven 7 switches voor IA en 1 voor bank. In nagenoeg alle gevallen heb ik meer dan genoeg aan 4 IA’s, dus in theorie zou ik het met de QC’s footswitch lay out prima af kunnen.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Weer een paar dagen verder. Het werken met scenes is eigenlijk niet eens zo gek en je went er snel aan. Geluiden zijn echt dik in orde. Net als bij Kemper zijn er 100-en captures voorhanden maar verschil met Kemper is (of was?) dat het gros ruk klinkt, bij Neural hebben ze bijv. van 1 amp 20 captures waarbij de verschillen genuanceerd zijn - een beetje meer of minder gain, een beetje meer of minder bas, enz. De meeste high gain captures klinken wat gruiziger dan van Boss, dat kan je opvatten als realistischer.
    Op de fora veel gezeur over het ontbreken van een PC-editor. Eerlijk gezegd snap ik dat niet, het touch screen werkt perfect, is groot genoeg, je hebt alles meteen voorhanden, zowel via het touch screen als de fotoswitches die dus ook encoders zijn.
    De dynamiek valt met name bij de cleane sounds op en hij doet het erg goed bij clean met een heel, heel klein beetje break up.
    De power supply is een lachertje, dat moeten ze echt wel beter doen, is een simpele switch mode power supply, modelletje telefoonlader maar dan met een dun kabeltje. Ik moet alles nog op een plankje zetten maar heb alvast een Laney power supply gekocht die voldoende spanning en stroom levert en een stuk steviger is.
    Wordt vervolgd.

  7. #107

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Mp3s or it didn't happen!
    Dit is zeau 2019.

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Kweennie of ie al genoemd is, maar in diverse tests die ik heb gehoord (met YouTube kwaliteit FTW~!!1!!!!) blaast de gratis Neural Amp Modeller plugin de Quad Cortex redelijk omver. Dit is een hele goede test, vooral t derde laatste deel, bijna niet te onderscheiden van t origineel. Kweennie of de capture voor de QC goed is gedaan, maar er even van uitgaande van wel, dan is deze freeware plug toch beduidend beter



    En dat is dan ook nog eens een high-gain amp, wat met mijn beperkte kennis maar redelijke praktijkervaring veel gevoeliger en nauwkeuriger ligt want daar wordt door de gain iedere nuance van je gitaar flink uitvergroot (ook al wordt t ook weer afgeknipt zeg maar)

    Ik ga deze plugin i.i.g even goed uittsjekken, veelbelovende shizzle

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou gedownload en klinkt erg goed, in combinatie met paar goede gratis IRs, maar t gebrek aan instellingen (geen drive knop vooral) nekt m toch, vooral voor high gain sounds Maar wel fantastich dat je met freeware echt een heel goede sound kan neerzetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top