Hallo,

Ik gebruik Band in a Box en iRealPro op mijn Mac om mee te oefenen en nummers uit te schrijven. Echter, ondanks dat iRealPro een redelijke jazznotatie heeft, is dit niet meer dan dat. Redelijk. Ik zoek eigenlijk iets waarmee ik mijn begeleidingsstukken makkelijk kan noteren, en wel in een raster met soms een schuine streep als er twee (of meer) akkoorden in een maat moeten. Het liefst een soort handgeschreven font. Ik noem het zelf de Franse gypsyjazznotatie. Ik kan me voorstellen dat het een officiële naam heeft.

Ik ben klassiek opgeleid en kan mijn weg prima vinden in alle vormen van muzieknotatie op de computer, maar hier vind ik mijn Waterloo. Als je kijkt op dit YouTube filmpje https://youtu.be/u6KrlHuyk5A, zie je precies hoe ik graag wil noteren. Nu doe ik dat op blaadjes, en scan die in en verstuur ze naar mijn bandleden. Maar o, wat zou ik graag een programma willen hebben (desnoods Windows, want die heb ik op mijn Mac ook zitten) dat dit kan.

Voor alle duidelijkheid: ik zoek dus NIET iets dat iRealPro reeds levert. Ook Band in a Box kan dit niet. Ik zoek iets dat meer lijkt op het YouTube filmpje, dus met rasters. Alle hulp is welkom!

Groetjes,
Herman