Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard Atomic Amplifire review



    Review Atomic Amplifire 3.

    Voordelen:

    Wordt nog steeds ondersteund. Gratis software downloaden, firmware upgraden. Backup downloaden. Presets terugzetten. Software draait zelfs op mijn oude Mac Pro onder OSX 10.7!

    De XLR-uitgangen klinken beter dan de jacks. Je hoort via de jacks op de monitors dus wat anders dan de mixer op de PA.

    Compact handzaam pedaal, handig voor live.

    Betaalbaar, zeker tweedehands.

    Via de XLR's kan ie op tegen mijn Eleven Rack qua geluidskwaliteit. De 11R heeft wel meer amps en effecten en in- en uitgangen. De Kemper is andere koek maar ook een andere prijsklasse.

    Flexibel configureerbaar qua outputs. Dus bijv. met cabsim op de XLR's naar de PA. Zonder cabsim via de jacks naar de FX return van een gitaaramp. Klinkt goed op de Boss Katana.

    Nadelen:

    Fabrieks presets zijn niet top, moet flink aan gesleuteld worden. Kom je niet onderuit.

    Geen aan/uit schakelaar.

    Als je een fysieke knop draait, draait de virtuele knop in de software niet mee.

    Bediening is moeizaam door het kleine display. De Editor heb je echt nodig.

    Lullig schakelend voedinkje met dun kabeltje en stekkertje.

    De zij-en onderkant van de behuizing is van plastic, alleen de bovenkant is van metaal.

    Wordt in Europa niet geimporteerd, alleen Anderton UK heeft hem. Ga je daar na de Brexit nog bestellen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Ik heb hem ook al een paar maand.

    Nog een nadeel: hij functioneert niet als USB interface.

    Maar voor mij een groot voordeel is dat er geen 105 effecten en 200 amps in zitten. Er zitten genoeg amps in om je bezig te houden, en wat er in zit is beregoed. Maar je blijft gefocussed op je spel en je geluid en niet zitten rotzooien met de keuze tussen een 1965 blackface vs een 1966 blackface.

    Het is de ideale desktop modeller. Voor live spelen gebruik ik een Behringer fbc1010 floorboard.

    Hij luistert ook goed naar pedaaltjes, zowel in de ingang als in de loop.

    Ik heb de mijne gemod: lullig voedingskabeltje doorgesneden en er een schakelaar tussen gestoken. Altijd maar de kabel in en uit steken is volgens mij niet goed voor de jack. Het ding werkt ook gewoon op een 9v pedaalvoeding.


    Voor mij is het de ideale no-nonsense modeller voor mensen die geen zin hebben om uren te zitten fietselen.
    Laatst gewijzigd door Kingfisher; 2 februari 2021 om 18:46
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb sinds een week of twee de Amplifire 6, tweedehands op de kop getikt. Sinds ik niet meer in een band speel ben ik vooral bezig met mijn opname setup, heb inmiddels aardig wat staan, Marshall DSL20, Laney IRT Studio, Two Notes Captor, Cab M+, Gurus Double Decker 1959 en een Focusrite Saffire 6. Ik dacht de Fender-achtige clean geluiden te missen (je verzint wat om aan je GAS toe te geven). Dus de Amplifire gescoord, funktioneert ook als IR-loader, dus in theorie zou de Cab M eruit kunnen als deze bevalt (de praktijk is meestal nogal weerbarstig wat dat betreft).

    Ben nog niet geheel uit de wittebroodsweken maar al wel in het stadium dat ik normaal gesproken als een gek ga zoeken en tweaken omdat het het allemaal net niet is. Ik ben nu wel aan het tweaken maar dat is meer finetunen. Over het geheel genomen aardig onder de indruk. Waarom?

    Het ding is redelijk simpel, geen 500 amps en effecten. Voor mij een voordeel. Qua modeling is ie behoorlijk goed, al heb ik tot nog toe eigenlijk alleen met de Friedmans en de Twin gespeeld. Hij voelt lekker tijdens het spelen, lekker direct. Effecten zijn wat spartaans maar meer heb ik niet nodig en anders haal ik het wel uit een VST. Met wat goede IR's en de onboard equalizers kom ik een heel eind, zal binnenkort eens gaan vergelijken met de buizenbakjes. Al heb ik daar tot nog toe geen zin in, dat zegt al wat. Dynamiek is prima, de Amplifire reageert erg goed op aanslag, volumeknop en elementkeuze. Belangrijk is ook dat ik minder tweak en meer speel dan anders vaak het geval is, een goed teken lijkt mij.

    Voor mij is het een voordeel dat dit ding meer als een versterker klinkt dan een hoop andere apparaten die ik beluisterd heb. In mijn prijsklasse tenminste, maar persoonlijk klinkt een Fractal mij ook te gelikt, te geproduceerd en gladgestreken. Misschien had ik daar anders over gedacht wanneer ik de afgelopen veertig jaar minder vaak over rot materiaal had gespeeld ;-)

    Ik dacht eerst trouwens ook dat dejack uitgangen anders klonken dan de XLR's maar sinds ik een TRS kabel gebruik heb ik daar geen last meer van, het volume is dan ook gelijk aan de XLR.

    Mooi ding, ik ben blij (al zag ik gisteren alweer iets aantrekkelijks voorbij komen op MP.. Er is ook zoveel tegenwoordig).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top