Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21

    Standaard

    Ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Ik heb hier een 10" bassampje staan waar ik nu overspeel. Ik vraag me af of het simpelweg toevoegen van een of ander multieffect ding met amp en speakersim mischien een oplossing gaat zijn. Ik denk niet dat het aan wattages gaat liggen. Ik kan me voorstellen dat een 12" speaker wel een upgrade gaat zijn over een 10" . 2x12" lijkt me veel voor op de slaapkamer.

    Zelf overweeg ik een Mooer ge100 multi effect aan te schaffen en die voor mn bassamp te plaatsen. Of dat het 'm gaat doen? geen idee nog...https://www.thomann.de/nl/mooer_ge100_box_guitar_multi_fx.htm

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Sowieso gaat die basversterker je gitaarsound geen goed doen. Multi-fx ervoor of niet.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb hier voor de gein een gitaar op m'n basversterker (met 12") aangesloten. Clean is prima te doen, maar met overdrive wordt het wat rommelig.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Hj speelt slordig die arpeggiootjes
    Hmm, dat is me eigenlijk niet eens zo opgevallen (zou ik doof worden?), ik zal nog eens luisteren.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een Blackstar HT5 op een Marshall 1922 2X12 box met UK Celestion G12T75's. Die zijn 97 Db per stuk dus per 2 100 Db voor de box. 5 watt van de Blackstar is dus al teveel in de huiskamer. Ik heb dan ook olderwetse 19 inch effects in de FX loop, Rocktron Intellifex, Alesis Quadraverb. Daar zitten potmeters op, met de Input zorg je dat je genoeg signaal op de meter krijgt, met de output kan je het volume van de Blackstar temmen. Of een SM Nanopatch in de FX loop, wordt ook wel verkocht met de naam JBL erop. Is gewoon een volumepotmeter in een doosje. Of een echte powersoak tussen de speakeruitgang van de Blackstar en de box.

    Ik heb ook een 4X12 gehad, toen ging dat beetje nasale van de Blackstar eraf en dat klonk toch wel geweldig. Maar je buren denken daar misschien anders over...

    Ik heb ook een Boss Katana head mk1, was 270 euro B-stock bij Bax, belachelijk veel amp voor dat geld. Ik heb hem op standje 0,5 watt op de Marshall 2X12. Hard zat!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Fender Vibrochamp & Vox AC4.
    Vox AC4 lust alleen mijn hollowbodies.
    Vibrochamp doet het beter op mijn telecaster & mustang, en ook de SFII gaat er goed op.
    EHX Holy Grail ervoor.
    Veelal that's it.
    Is op volume te houden en klinkt dan nog oké ook, nu speel ik ook nauwelijks met drive.
    Doe ik dat wel dan komt er een Vox Dual Drive bij en die klinkt over de Vibrochamp op laag volume nog best oké, maar is juist op de Vox niet te pruimen.

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Veel mettallaars ( schijnt het ) zijn erg tevreden over boss katanas en yamaha thrs
    Zou ik zeker in de zoektocht meenemen
    Plus een openbacck cabinet
    10 inch closed is zo 10 inch closed
    Thanks! Goede tip
    Ik heb een 12 inch speaker besteld bij Thomann met celestion v30.
    Die Katana (head) ga ik eens testen eerdaags! Misschien is dat op mijn speelvolume wel het beste geluid aangezien ik de tubes nooit hard genoeg aanspoor (volume meestal niet verder dan naar links wijzend).

  8. #28
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    he Munkie
    Thanks voor je tips over die SM nanopatch bijv.
    Nu zit ik met veel interesse naar de katana mk2 head te kijken en de blackstar ht5 heb ik al. Kan jij je voorkeur hierover noemen en welk je het beste vind? Is die katana echt de moeite? Ik zweer tot nu toe altijd bij 'buizen'.
    Mijn volumeknop wijst meestal in een rechte lijn naar links haha.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Zie ook het recente topic over "getting starten". Zelfde issue, zelfde recept.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Als je toch die katana overweegt moet je ook eens de positive grid spark meenemen. Moet erg goed zijn voor zijn 250€z

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top