Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Wie weet het beste geluid voor thuis te creëren?

    Hi,

    Ik ben een beginner, die enkel thuis speelt, op zolder zeg maar. Ik kan erg genieten van youtubers zoals kirf ochaion die een superdikke tone hebben. Echter wel met marshall heads van 1700,- en volume op stand 100.

    Thuis klinkt mijn spel dan altijd weer zo kaal, kil, of zacht. Sindskort gebruik ik pas Reverb waardoor mijn leadgeluid al een stuk leuker klinkt.
    Normaliter speel ik ook graag metal-riffs, maar zodra ik leads ga spelen (en ja, ik speel dus altijd alleen) klinkt het allemaal zo karig. Ik heb heel veel vragen dus alle kennis en input is welkom.

    Ik ben op zoek naar een volledig gear-pakketje wat is aan te raden voor mooi geluid op kamerniveau (buizentop tot max 5 watt), welke effecten heb ik nodig? Zou een upgrade naar een 1x12 of zelfs 2x12 speaker veel uitmaken? Is dat niet veel luider?

    Mijn huidige gitaar is een LTD ec-1000 met EGM81/60 en ik speel op een Blackstar HT5 met een 1x10inch blackstar cab, closed back. Ik ben erg liefhebber van Marshall om de looks.

    Ik vat hem graag iets concreter samen voor mijn situatie:
    Zou mijn HT5 upgraden naar: Marshall SC20H Studio Classic JCM800 die ook op 5 watt kan, een grote upgrade zijn? En wordt het niet veel luider ondanks gelijke wattages? Of kan ik dus beter voor een speakerupgrade gaan en/of met een bepaald effecten pedaal?

    Veel dank alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Voor leads doet een delay wonderen. Dan klinkt t opeens alsof je een metalstar bent

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard