Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Wie weet het beste geluid voor thuis te creëren?

    Hi,

    Ik ben een beginner, die enkel thuis speelt, op zolder zeg maar. Ik kan erg genieten van youtubers zoals kirf ochaion die een superdikke tone hebben. Echter wel met marshall heads van 1700,- en volume op stand 100.

    Thuis klinkt mijn spel dan altijd weer zo kaal, kil, of zacht. Sindskort gebruik ik pas Reverb waardoor mijn leadgeluid al een stuk leuker klinkt.
    Normaliter speel ik ook graag metal-riffs, maar zodra ik leads ga spelen (en ja, ik speel dus altijd alleen) klinkt het allemaal zo karig. Ik heb heel veel vragen dus alle kennis en input is welkom.

    Ik ben op zoek naar een volledig gear-pakketje wat is aan te raden voor mooi geluid op kamerniveau (buizentop tot max 5 watt), welke effecten heb ik nodig? Zou een upgrade naar een 1x12 of zelfs 2x12 speaker veel uitmaken? Is dat niet veel luider?

    Mijn huidige gitaar is een LTD ec-1000 met EGM81/60 en ik speel op een Blackstar HT5 met een 1x10inch blackstar cab, closed back. Ik ben erg liefhebber van Marshall om de looks.

    Ik vat hem graag iets concreter samen voor mijn situatie:
    Zou mijn HT5 upgraden naar: Marshall SC20H Studio Classic JCM800 die ook op 5 watt kan, een grote upgrade zijn? En wordt het niet veel luider ondanks gelijke wattages? Of kan ik dus beter voor een speakerupgrade gaan en/of met een bepaald effecten pedaal?

    Veel dank alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Voor leads doet een delay wonderen. Dan klinkt t opeens alsof je een metalstar bent

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik kan je bijna garanderen dat die Blackstar veel beter op huiskamer niveau gaat klinken qua beheersbaar volume en qua gain. Als je wat 'dikker' wil klinken moet zo'n Marshall al gauw te hard. Die 5W is eigenlijk nog veel, hoe lullig het ook lijkt: 1W is in dat geval al plenty. Tenzij je polder hebt in plaats van buren
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Ha, dankjullie wel alvast

    En enig advies wat een 1x12 of 2x12 cabinet voor verschil kan maken?
    En wordt dat ook luider dan een 1x10 of heeft dat er niets mee te maken?

    Ik heb ook een marshall dsl1, 1 watt. Deze klinkt wel OK maar ben er niet weg van eerlijk gezegd. Deze klinkt soms wat 'digitaal', maar mogelijk verbeterd het met een andere cab..

    Dat effectpedaaltje ga ik even uitzoeken!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vindgalm op een lead geluid kut, maar doe het tijdens repetities wel omdat ik dan wat beter 'blend' met de band.

    In het eerste filmpje wat ik vond van die Kfir, ik moest 'm opzoeken want kende 'm niet, speelt hij op een H&K Tubemeister set.
    Hij lijkt overigens te denken dat de solo van Stairway op een LP gespeeld is....... sad.
    Sultans of Swing doet 'ie wel erg goed.


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Voor uitsluitend thuisspelen is investeren in een interface, studiomonitors en wat versterkerplugins ook een goede optie, vind ik. Ik weet niet of deze optie ook in overweging genomen wordt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Voor uitsluitend thuisspelen is investeren in een interface, studiomonitors en wat versterkerplugins ook een goede optie, vind ik. Ik weet niet of deze optie ook in overweging genomen wordt?
    Dacht ik ook, maar vaak is een amp en een gitaar wel overzichtelijker.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Dat wel. Ik lees iets over speakerupgrades, 1x10 naar 1x12 of 2x12. JCM800 topje. Allemaal leuk speelgoed maar ik twijfel of je er dichter mee bij je doel komt, dikke (lead)sounds op beheersbaar volume op de zolderkamer. Eerder genoemde opties gaan ook wat centen kosten maar het blijft behelpen denk ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een dikkere lead sound op m'n computer dan in het filmpje. Maar dat is niet voor iedereen Sommige mensen vinden dat echt heel ingewikkeld.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Ik ben wel echt op zoek naar gitaar/amp en effect opties. Zo'n studio is ooit wel leuk maar denk niets voor mij.
    Ik hoop op nog wat reacties
    Verder bedankt voor de tips!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top