Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    Haha. Ik heb buren aan 1 kant.
    Thx voor je advies!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hij lijkt overigens te denken dat de solo van Stairway op een LP gespeeld is....... sad.
    Of hij heeft geen Tele. Who gives a fuck.

    [QUOTE=Erik de Perik;3501664]
    Sultans of Swing doet 'ie wel erg goed.
    ]/QUOTE]Niet echt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ik vind het spel van die kerel in dat filmpje prima te pruimen, zou ik ook wel zo willen kunnen. Ben zelf niet al te best als gitarist dus ben snel onder de indruk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind het spel van die gast uit dat filmpje prima, alleen die Gary Moore solo aan het eind (Still got the blues) had ie achterwege kunnen laten. Heel onrustig vibrato en erg rommelig gespeeld. Maar soit, wel verder met plezier naar gekeken en geluisterd.
    Optie voor thuis? Misschien een Line 6 Helix, Boss Gt1000 of Kemper. En die doorlussen naar de pc en via opname software als audacity opnemen?

  5. #15

    Standaard

    Een relatief goedkope en makkelijke oplossing is om een boost pedaal (of een eq of een combinatie van beiden) voor je amp te zetten. Ter illustratie, veel metal gitaristen in de jaren 80 haalden hun heavy sound uit een jcm 800 en een tubescreamer. Er zijn tegenwoordig heel veel van dat soort pedalen op de markt, in alle prijsklassen. Zoek wat uit op youtube, koop het op marktplaats en als het niet bevalt verkoop je het weer. Meestal is uitvinden wat voor jou werkt om je ideale sound te krijgen een kwestie van uitproberen.
    Daarbij staat het internet ook vol met filmpjes over hoe je de sound van een bepaalde gitarist of band kunt benaderen "without breaking the bank'. Dat kan wel helpen met het bepalen van de richting waarin je het moet zoeken.

  6. #16

    Standaard

    ik denk dat je gitaar en Blackstar HT5 prima geluid moeten kunnen opleveren.
    conventioneel dan. Bij opnames hoor je processing. compressie, microfoons, eq, galm enz. die je in de woonkamer niet uit je amp hebt.
    Eventueel een goede speakerload en high end koptelefoon gaan dan wel uitmaken. Ik weet niet hoe goed de DI in die blackstar is.

    maar goed. Ik zou denk ik een dikke UAD USB/firewire front end aan je pc voor thuis aanraden. Met wat mooie ampmodellen.

    goedkoper is NI GUITAR RIG 6 PRO met bv een Steinberg UR22 mk2. Deze is bijna even duur maar je krijgt gelijk alle modellen amp erbij. Dus goedkoper in gebruik.
    Dan ga je virtueel in plaats van met een versterker en kun je lekker experimenteren. En dan heb je gelijk dat geproduceerde geluid waar je aan refereert.

    Minder mooi dan de looks van een amp, dat weer wel. Maar qua klank en mogelijkheden voor thuis volgens mij een betere match.
    Laatst gewijzigd door showband; 10 december 2020 om 09:38
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Of deze i.p.v. de Steinberg, scheelt veel geld, verschil zal verwaarloosbaar zijn:

    https://www.bax-shop.nl/externe-audi...udio-interface

  8. #18

    Standaard

    Veel mettallaars ( schijnt het ) zijn erg tevreden over boss katanas en yamaha thrs
    Zou ik zeker in de zoektocht meenemen
    Plus een openbacck cabinet
    10 inch closed is zo 10 inch closed

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Sultans of Swing doet 'ie wel erg goed.
    Niet echt
    Hmm, ik vind m daar best wel "in de geest van knopfler" spelen. Niet 100% hetzelfde, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.
    Wat miste je bij sultans of swing?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hmm, ik vind m daar best wel "in de geest van knopfler" spelen. Niet 100% hetzelfde, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.
    Wat miste je bij sultans of swing?
    Hj speelt slordig die arpeggiootjes

    EDIT: hij speelt idd wel goed in de geest van

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top