Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Misschien niet handig om in een dergelijk stadium al meningen en/of kritiek te vragen; de band is niet compleet, de nummers zijn nog niet af, en zitten er ook nog ‘niet in’.
    Dat gezegd hebbende: eerlijk gezegd ben ik er niet kapot van; niet in het minst door de al gememoreerde geluidskwaliteit. De muziek - dan met name songs 1, 2 en 4 zijn alle wat meer van het zelfde (krijg Foxy Lady niet uit m’n hoofd): beperkte melodielijn, en min of meer dezelfde riffs in hetzelfde gitaargeluid.
    Derde nummer springt er in positieve zin uit.
    Maar ben wel benieuwd naar het resultaat als deze eieren zijn uitgebroed (en in een goeie mix zijn ondergebracht).
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Misschien niet handig om in een dergelijk stadium al meningen en/of kritiek te vragen; de band is niet compleet, de nummers zijn nog niet af, en zitten er ook nog ‘niet in’.
    Dat, en de opname zuigt.
    Tot zover eens met Fobo.
    Positiever over de intentie; klinkt lekker vuig en lijkt me i.i.g. lekker om te spelen.
    Is niet meer het type ding dat ik veel luister these days, maar dat is een compleet ander verhaal.
    Het is levensvatbaar dus, wat mij betreft, alleen tja... moeilijk om goed te beoordelen met deze opnames.
    Ennuh Stiltskin... die hadden toch iets (reclamemuziek voor ?) met spijkerbroeken destijds, of vergis ik me ?

  3. #13

    Standaard

    Na hett beluisteren van het eerste vond ik het op zich niet slecht...maar moeilijk te beoordelen bij slechte opname...zang komt er niet door...
    Maar toen ik de andere nrs hoorde had ik het eerlijk gezegd zo gehad...beetje eentonig..idd de dezelfde riffs..maar al bij al niet slecht gespeeld.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Thanks guys. Hier heb ik wat aan.

    Ja, het is inderdaad wat prematuur dit te delen maar zie het maar als mijn onschuldige enthousiasme. Geluid. Ja, I know maar dit is één mic in de oefenruimte. Jullie weten toch wel hoe een oefenruimte klinkt? Hoop dat je daar een beetje doorheen kunt luisteren.

    Qua eentonigheid. Daar kan ik wat mee. We hebben nog veel meer maar toevallig zijn dit dan drie nummers met een riff in E. Goeie wakr up call me meer op liedjes te richten ipv een riff te gebruiken als kapstok voor een song.

    Referentie naar Stiltskin snap ik niet helemaal. Was die band ook totaal vergeten.
    prut...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    My bad, mixed up met Silkstone... dom.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.784

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Thanks guys. Hier heb ik wat aan.

    Ja, het is inderdaad wat prematuur dit te delen maar zie het maar als mijn onschuldige enthousiasme. Geluid. Ja, I know maar dit is één mic in de oefenruimte. Jullie weten toch wel hoe een oefenruimte klinkt? Hoop dat je daar een beetje doorheen kunt luisteren.

    Qua eentonigheid. Daar kan ik wat mee. We hebben nog veel meer maar toevallig zijn dit dan drie nummers met een riff in E. Goeie wakr up call me meer op liedjes te richten ipv een riff te gebruiken als kapstok voor een song.
    Je benoemt het zelf al: drie nummers met een [...] riff in E. Ook het kiezen voor andere toonsoorten draagt bij aan de diversiteit van nummers, ook al speelt dat misschien minder lekker...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Je benoemt het zelf al: drie nummers met een [...] riff in E. Ook het kiezen voor andere toonsoorten draagt bij aan de diversiteit van nummers, ook al speelt dat misschien minder lekker...
    Nou, lekker spelen is niet de reden. Is ook een beetje toeval. Dit zijn ze ook wel, de nummers in E.

    Ik meen het dat ik dit op prijs stel. Het is niet dat die andere twee gasten niet kritisch of creatief zijn maar ik schrijf het merendeel qua muziek. Een klankbord, hoewel prematuur, is wel fijn. Ik wil dit niet op Facebook ed gooien zodat meteen iedereen het ziet. Gitaarnet is, wat dat betreft, precies ver weg genoeg maar met mensen die een duidelijke mening hebben en echt luisteren.

    We zouden vanavond twee bassisten auditeren maar helaas gaat dat nog 5 weken duren. Een daarvan schrijft, naar eigen zeggen, ook veel dus ik ben benieuwd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top