Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Boss ME 80

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2011
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    11
    Blog Entries
    1

    Standaard Boss ME 80

    Hallo ,

    Ik bezit een Boss ME-80 ( tevreden over ) en sinds kort een Marshall DSL 20 versterker. Daar ik maar een gitarist ben van het zevende knopsgat zoals we dat in Vlaanderen zeggen, zit ik met een probleem. In de ME-80 zitten simulaties van verschillende Amp's .Ik zou graag bvb een Distortion van de ME-80 gebruiken met het geluid van mijn eigen versterker. Dit wil dus ook zeggen het geluid regelen met de knoppen op mijn versterker.
    Of gaat dit niet ?Kan ik dit enkel regelen met de equaliser van de ME-80 ? Wanneer deze ingeschakeld is en ik aan de knoppen van de versterker draai heeft dit geen enkel effect. Vraag me trouwens ook af waarvoor die equaliser dient ?Kan iemand mij hierover raad geven ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard



    In de sectie Preamp zet je de meest linkse knop op Lead (vermoed ik). Die sectie zet je Aan met de voetschakelaar 1-boven. De rest van de knoppen in die sectie werken dan als de knoppen op je versterker. In de sectie EQ/FX2 (zet aan met voetschakelaar 2-boven) kun je de eerste knop op EQ zetten, maar waarom zou je 2x EQ willen? Daar kun je beter een extra effect kiezen.
    Je kunt de instellingen van de ME-80 niet regelen met de knoppen op je versterker.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top