Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    I'm with Mr Hutton

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Je bent ook mega actief ook hè ?
    Lekker 60's garage vibe erop vind ik, de compositie.

  3. #23

    Standaard

    Dank, leuk dat jullie het ook leuk vinden. Het ging alleen vooral om P’s opmerking dat er meer voor nodig is dan de beat om er surf van te maken.

    de heer Bass, die afscheid heeft genomen van dit forum helaas, had een bloedhekel aan guitarfetish pups. En ik kon daar wel wat van begrijpen. Maar juist voor surf en Liverpool geluid hebben deze jongens een serie schitterende jengel elementen.

    Ook voor gold foil (stiekem wil ik nog eens een gold foil opgetuigde gitaar hebben), keus te over.

    Ook de Ramones deden California Sun. Wat mij betreft heerlijk. Het is ook maar net waar je je pijlen op richt.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #24

    Standaard

    Klassiek forum gedrag: een vraag posten, geërgerd zijn als er niet gelijk een passend antwoord volgt, en je dan vanaf 4 december (uit mijn hoofd) niet meer laten zien.

    Het roept bij mij dubbele gevoelens op. Ik vind het tamelijk onbetamelijk en tegelijk ook wel lekker. Kunnen we over muziek ouwehoeren zonder geneuzel er tussen door.

    Goed, ik wilde de gedachte dat surf muziek instrumentaal is niet omver gooien. Maar nu dat er toch niet meer wordt meegelezen, kan dat wel.
    Denk ik.

    Want wat dacht je hiervan? Bruce (Beach Boy) en Terry (de zoon van Doris Day) met een waar surf juweeltje. Vinnik dus.

    https://youtu.be/HbSQcPtFqO0

    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Klassiek forum gedrag: een vraag posten, geërgerd zijn als er niet gelijk een passend antwoord volgt, en je dan vanaf 4 december (uit mijn hoofd) niet meer laten zien.

    Het roept bij mij dubbele gevoelens op. Ik vind het tamelijk onbetamelijk en tegelijk ook wel lekker. Kunnen we over muziek ouwehoeren zonder geneuzel er tussen door.

    Goed, ik wilde de gedachte dat surf muziek instrumentaal is niet omver gooien. Maar nu dat er toch niet meer wordt meegelezen, kan dat wel.
    Denk ik.

    Want wat dacht je hiervan? Bruce (Beach Boy) en Terry (de zoon van Doris Day) met een waar surf juweeltje. Vinnik dus.

    https://youtu.be/HbSQcPtFqO0

    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus
    Yessss!! Ik weet even weer waarom ik ook die vroege Beach Boys zo lekker vind! Ik kende dit niet (en toch ook weer wel eigenlijk ) . Is waarschijnlijk niet de "Dick Dale-surf" die TS misschien bedoelt, maar volgens mij viel dit indertijd al wel onder die noemer!
    TS is inderdaad oorverdovend stil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #26

    Standaard

    Helemaal mee eens. Surf hoeft helemaal niet alleen instrumentaal te zijn.
    Stiekem vind ik de harmony side van surf ook veel toffer dan de spierballen surf van Dick Dale.

  7. #27

    Standaard

    Eens, zonder freaks wordt het een beetje saai. Maar dat die freaks zo Uber belangrijk zijn?
    Daaronder schaar ik DiCk Dale en de heer Cooper met zijn slangen gedoe.
    Een soort veredelde circus act: wie kan zijn versterkertje laten ploffen?

    Als je van de vocale kant houdt, is de ‘acapella’ versie wat voor je. Je hoort de over spraak van de koptelefoons, maar je hoort ook hoe knap dit allemaal in elkaar is gezet. En Terry is medeverantwoordelijk voor de eerste jaren van de Byrds, Mitch Rider and the Detroit Wheels etc.

    Ik vind de surf best grappige muziek. Een beetje typisch Amerikaans aanstellerig.

    https://youtu.be/ymw3cxLrwnI

    Enjoy!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Gaaf... klinkt wel gauw Beach Boys zo.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, tof. Maar bij surf denk ik toch eerder aan zoiets.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ja, tof. Maar bij surf denk ik toch eerder aan zoiets[/video]
    Hahaha.. wat vreselijk kitch! Kan zo in een film van Tarantino terecht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Als je van de vocale kant houdt, is de ‘acapella’ versie wat voor je. Je hoort de over spraak van de koptelefoons, maar je hoort ook hoe knap dit allemaal in elkaar is gezet. En Terry is medeverantwoordelijk voor de eerste jaren van de Byrds, Mitch Rider and the Detroit Wheels etc. Ik vind de surf best grappige muziek. Een beetje typisch Amerikaans aanstellerig https://youtu.be/ymw3cxLrwnI Enjoy!!! Vriendelijke groet, Gus
    Ja te gek! Inderdaad, het is allemaal wat aanstelleriger maar het zit wel echt insane goed in elkaar. Thnx voor de link.

    Ik houd daar wel van. De periode erna (Pet Sounds et cetera) des te meer. The Byrds idd maar ook The Association, The Free Design en al die zangers/bands uit de Bay Area (Dino Valente bijv) Goede tijd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top