Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Wie weet er alles van Surf?

    Goeiemorgen,

    (ik twijfelde even of dit bij "Lessen" moest maar ik zie mijn vraag toch breder, vandaar hier)

    Wie zit er echt diep in Surf muziek?
    Iemand die dit genre "lives and breathes" zeg maar.
    Ik zou namelijk graag eens een echte Surf gitarist ontmoeten.

    Ben zelf zeer ervaren gitarist (speel 30 jaar nu) maar wil eens in een totaal ander genre duiken, om me te blijven ontwikkelen.
    En hoeveel er ook online te vinden is, het is altijd leuk om een echte insider te spreken.

    Wie zou dat leuk vinden, eens vanalles uitleggen over techniek, gear, geluid etc?

    Misschien is dit sowieso wel leuk idee:
    een lijst met gitaristen die echte conaisseurs zijn in een bepaald genre, en het leuk vinden anderen die geninteresserd zijn de fijne kneepjes uit te leggen.
    Lijkt mij echt gaaf, ervaren mensen die ALLES weten over Metal, Blues, Surf, Country etc etc etc.

    Zelf zou ik bv. 30 jaar ervaring op (Thrash)Metal gebied met alle liefde delen.
    Laatst gewijzigd door JGD; 27 november 2020 om 10:28
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  2. #2

    Standaard

    Ok.........
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien komt er nog iemand.

  4. #4

    Standaard

    Surf lijkt erg op trash maar dan zonder een metalzone.
    Als je goed in trash bent dan hoef je alleen maar de distortion en woeste blik in te ruilen voor een vette galm en een Dick Dale bandana.
    Beide genres worden voornamelijk gedragen door de rechterhand.
    Als je rechts bent natuurlijk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bolkedebeer Bekijk bericht
    Surf lijkt erg op trash maar dan zonder een metalzone.
    Als je goed in trash bent dan hoef je alleen maar de distortion en woeste blik in te ruilen voor een vette galm en een Dick Dale bandana.
    Beide genres worden voornamelijk gedragen door de rechterhand.
    Als je rechts bent natuurlijk.
    Grappig dat je dan precies Dick Dale noemt.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Je zal weinig reactie krijgen, er zijn nauwelijks surf bands. Ik kwam vroeger de Treble Spankers wel eens tegen en dronk met Frank Gerritsen wel eens een biertje (=lullen over gitaren) maar hij is een echte surf gitarist en ik speel een paar nummers surf.
    Ik heb dan wel een jaguar (approved surf gitaar) maar vind mijn Ibanez firebird veel beter voor clean fat round growl. En ik heb natuurlijk een Fender '63 reverb, dat duwt je geluid ook wel een bepaalde kant op.

    Ach, zoals met elk genre, je kan alles op alles spelen maar het gaat ook om de state of mind.

    De uitspraak hierboven dat surf lijkt op trash zonder metalzone.. het zal een ander soort surf zijn....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Treble Spankers heb ik weleens op festivalletjes gezien. Ik meen op Rickenbackers destijds.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8

    Standaard

    Er staat op YouTube een prachtige 140 BPM surf drum track van Four Fouty Four on the Floor.
    Je meest spankende gitaar uit het rek en het een paar keer proberen tot je tevreden bent.
    Luister naar de Surfrajettes (ook YouTube) en print jeZelf in dat ik in de regel maar met één vinger speel. Gaat behoorlijk goed, omdat meer dan 3 akkoorden wettelijk verboden is.

    En the Treble Spankers mis ik nog regelmatig.

    Een Jaguar kan ook behulpzaam zijn. Of een paar goede P90{s waar veel laag uit is gedraaid. Danelectro Anyone? Zeker dat ook.

    Verder (is al gezegd) als je ook je rechterhand voor andere dingen gebruikt, is dat de hand waarop je mag vertrouwen.

    Succes!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Volgens mij gaat het de topicstarter eigenlijk om een guitardate waarbij men kennis overdraagt, elkaar wat leert in praktijk.
    Misschien verkeerd geïnterpreteerd door mij.
    Anyhoe.
    Reverb natuurlijk, goede springreverb.
    Dit is wel een geinig ding omdat je er tegenaan kunt trappen -want dat hoort er ook bij- en dan hoor je die reverb over zijn nek gaan.
    https://www.thomann.de/nl/danelectro...SABEgIIOvD_BwE

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    The beach boys, is dat surf?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top