Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 63
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard 1965 Gibson SG? (HNGD!)

    Hallo allemaal,

    Allereerst een klein verhaal:
    Ik zat te facebooken en in ineens kwam er in de groep "tweedehands muziekinstrumenten" een advertentie met heet veel spul voorbij. Zowel gitaren als effecten. Ook had deze verkoper een Polaris White Gibson SG uit (volgens hem) 1981 met een hardtail. Ik keek eens goed naar die SG en zag dat het nooit een Norlin kon zijn. De headstock, logo, bodyshape, slagplaatje boven elementen etc. Het klopte niet met het jaartal. Na wat contact opgenomen te hebben en het serienummer achterhaald te hebben ging mijn hart sneller kloppen. Kon het een oudje zijn?

    Het bleef een enorme gok. Ik kan namelijk geen SG's uit die periode vinden met een hardtail en in Polaris White. Het kan een custom order zijn, maar die kans leek me wel erg klein. Uiteindelijk toch een deal kunnen maken met hem wat het een gecalculeerde gok maakte (kostte me mijn Larrivee OM3e + cash). Gisteren werd hij langs gebracht. Na heel veel googlen en vergelijken denk ik het vrij zeker te weten, maar graag hoor ik de experts op dit forum voor een second opinion.

    Wat denk ik:
    1965 SG Standard.
    Waarom:
    headstock, hoge kroon, logo, slagplaten, inlay, bodyvorm, hielvorm, onder de lak kan ik sporen van een vibrola zien en het belangrijkste: Serienummer!

    Wat is origineel mijner inziens:
    Hout, headstock veneer, slagplaten, pointers

    Niet origineel:
    Elementen (seymour duncans), tuners, knoppen, brug, tailpiece, TRC, Koffer en helaas ook de lak.

    Het is echt een hele gave SG, klinkt MEGA vet! De refin is al oud dus ze heeft een mooie craquelé. De neck is nog lekker breed (voor mijn normaal) in tegenstelling tot die flinterdunne laat 60 / begin 70 halsjes. De toets is een zeer donkere Brazilian Rosewood en alles klopt gewoon.

    Natuurlijk pics or it didn't happen:

    met als decoder: http://www.guitarhq.com/gibson.html (even naar onder scrollen)

    Met als decoder: http://www.lespaulforum.com/forum/sh...s-year-by-year








  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Waanzinnig mooie SG! Congrats my Lord!

  3. #3

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    Ik ben geen SG kenner, maar hij is wel mega vet!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik heb zojuist een orgasme gekregen.
    Maar..... is ie nou heet of niet ('heet' als in 'gestolen'). Daar zou ik me toch nooit al te prettig bij voelen, hoelang het ook geleden mag wezen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Mojo!, maar vergis ik me nu of 'mist' de onderste cutaway aan de achterkant het 'afgeschuinde' randje?

    (Misschien was dit wel niet bij early SG's, of ligt het aan de foto, kan natuurlijk ook)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik heb zojuist een orgasme gekregen.
    Maar..... is ie nou heet of niet ('heet' als in 'gestolen'). Daar zou ik me toch nooit al te prettig bij voelen, hoelang het ook geleden mag wezen.
    Volgens mijn research niet "heet" (wel Hot!). Serienummer matcht niet met gestolen instrumenten volgens Google. De verkoper werkte bij feedback en hij is ooit verkocht op vintage Veenendaal (ook als 81'er. Oh, the irony...)

    Ook snap ik het verwijderen van de vibrola wel. Om sporen te verwijderen (ook omdat polaris wit gewoon heel gaaf is) lijkt me een refin toentertijd ook niet onlogisch. Dus ik verwacht niet dat het overspuiten om diefstal te verbloemen is.

    Geen alarmbellen dus
    Een zeldzame mazzel, dat wel!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik heb zojuist een orgasme gekregen.
    Maar..... is ie nou heet of niet ('heet' als in 'gestolen'). Daar zou ik me toch nooit al te prettig bij voelen, hoelang het ook geleden mag wezen.

    Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2010
    Locatie
    Eindhoven/Venlo
    Berichten
    468

    Standaard

    En bedankt guys, ik ben er ook erg blij mee!

    @Dutch66, dat ligt aan de foto, zit er wel gelukkig.

    Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    erg gaaf! gefeliciteerd!!!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik weet niet precies wat dit is... Wat is wel weet, is dat het een mooi vintage exemplaar is. Van harte gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

    Een aantal dingen verwijzen inderdaad naar een jaren 60 exemplaar: de diepe uitsnijding van de body en bij de horentjes. Dat is echt jaren 60 bodyvorm. Ook de voet van de hals en de manier waarop die in de body zit doen mij aan een jaren 60 SG denken. De slagplaten en de brug lijken mij nou net weer niet origineel met 6 schroeven en vrijwel alleen zwart. Bij mijn eigen 63er zit de holy crown inlay hoger en de trussrodcorver weer lager, maar goed dat is een andere serie. Een brede hals is ook jaren 60... Een hele goede bron voor vragen over SG's is http://www.everythingsg.com/ Ik zou je SG daar eens met wat plaatjes voorleggen aan de echte experts.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 6 juli 2016 om 17:14
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Congrats met de gitaar, en met het openen van een spannend topic met een cliffhanger, goede zaak, veel komkommertijd hier.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top