Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: Dilemma 1x12...

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Juist, het is niet stilo, groupies pappen dan maar aan met de bassist, je krijgt minder gigs, en winkeldeuren gaan pal voor je neus op slot, etc.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Oooo, ligt het dáár aan!?! Ik dacht altijd dat ik niet goed genoeg speelde!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik heb de 2x12 Orange open back gekocht. Dat is de kleinste 2x12 die er is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik ben echt op zoek nasr een 1x12

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Orange maakt ook 1x12's en die kun je 2-e hands soms voor redelijke bedragen krijgen. Zijn van multiplex en (weet ik eigenlijk wel zeker) beter dan de 1912's.

    Toevallig zit ik net in mijn speaker(kast) uitprobeer fase. Ik heb de afgelopen 6 weken allerlei kasten en speakers zitten testen (4x12's, 2x12's, 1x12's, closed back, open back, alnico speakers, ceramic, high power low power noem maar op). Het is zelfs zo erg dat ik bijna geen gitaar en speaker meer kan zien nu maar ben bijna klaar met wat ik wilde uitproberen.

    De 1x12 zal sowieso minder "groot" en "stevig" klinken als je 2x12, tenzij je bijvoorbeeld een (dure) ported 1x12 hebt van jackson ampworks want die klinken heel goed. De Marshall 1912's vind ik handig om speakers uit te proberen en ik heb de achterkanten los geschroefd maar ze klinken verder als een kartonnen doos. Voor opnames werken ze (vermoedelijk) heel goed, in een band zou ik ze (denk ik) nooit willen gebruiken, dan sleep ik wel een Orange 2x12 mee (ietsje groter en zwaarder, maar meteen veel voller, dieper, volwassen etc.).

    Ik denk dat het je zal tegenvallen en je in de praktijk toch vaak je 2x12 zult pakken, tenzij je in de (betere en grotere) 1x12's gaat zitten als bijvoorbeeld Hook enzo (niet geprobeerd, maar ik denk dat die wel aardig zijn). Een 1x12 is een andere formule / concept dan een 2x12, net als een 4x12 anders is dan een 2x15, of een open back een ander karakter heeft dan een closed back, een 10 inch weer anders is dan een 12 etc. Voel je m?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Oh ja. Jouw Harley Benton 2x12 is helemaal niet zwaar, want is namelijk een stuk lichter dan een 4x12.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Is die Palmer van vezelplaat, ja? Vraag me af of dat dan misschien is veranderd. Ik had kunnen zweren dat het multiplex was.
    Anyway, die ik heb is echt onwijs voor een 1x12. Stevig laag voor een enkeling. Ik heb er een M20 in gehad en nu een Blue. Ik heb een hoop kasten gehoord met deze speakers en deze Palmer blijft top3 materiaal hoor.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Mwaw, op de site van palmer zelf stond ooit dat ze van particle board gemaakt zijn, in HenkenIngridtaal is dat spaanplaat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Staat er nog steeds, klankbord is van mdf en Made in China.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het hangt er ook een beetje vanaf hoe hard je speelt. Met een 20 watt amp bijvoorbeeld zet je niet zoveel druk. San maakt het ook nog niet zo veel uit. Mijn 1912's en 1922 klinken dan nog best redelijk (wel de 1912 open back gemaakt, is anders wat boxy). Zet ik er een zwaardere speaker in en/of sluit ik er een 100 watt amp op aan dan hoor je dat het mdf is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top