Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Heeft ie inmiddels al een Harley Benton?
    'Hij' heeft nog geen Harley Benton gitaar, versterker of pedaal. Ik speel nu op een geleende Hondo all-star ergens uit de jaren 80 ofzo, waar maar 1 element het van doet, via mn bassamp. De gitaar krijg ik van mn vrouw op mn verjaardag eind deze maand en versterking/pedaaltjes zal ik ook ergens rond die tijd aanschaffen.

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Je kan ook die harley benton tube 5 kopen. Die heb ik voor 98 euro als b stock en best een heel leuke versterker.
    Op de 1 watt stand klinkt ie wel harder dat de blackstar ht1 heb ik het idee, maargoed, hij hoeft niet voluit.
    Geen metal amp, wel een celestion speaker en dat klinkt natuurlijk interessanter dan een eigen merk ding en buizen, ook interessant . Pedaal ervoor en hoppa.
    Ook een prima manier to go natuurlijk. Ik denk dat ik voorlopig de Zombie XL II als 1e optie houdt. Die komt qua klank het meest bij wat ik uiteindelijk zoek (denk ik). Misschien doet het aansluiten op een basspeaker dat voordeel gedeeltelijk teniet, maar het lijkt me de beste basis om in de toekomst te kunnen upgraden. + ik heb zin om er zelf een cabje voor te bouwen :-)

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door André_84 Bekijk bericht
    'Hij' heeft nog geen Harley Benton gitaar, versterker of pedaal. Ik speel nu op een geleende Hondo all-star ergens uit de jaren 80 ofzo, waar maar 1 element het van doet, via mn bassamp. De gitaar krijg ik van mn vrouw op mn verjaardag eind deze maand en versterking/pedaaltjes zal ik ook ergens rond die tijd aanschaffen.
    Was een geintje. Niks mis met Harley Benton. Ook helemaal niks mis met een Hondo trouwens.

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Was een geintje. Niks mis met Harley Benton. Ook helemaal niks mis met een Hondo trouwens.
    ik ben absoluut geen kenner, maar de Hondo valt me niets tegen. Zeker niet gezien zijn leeftijd. Houtsoort van de body weet ik niet, maar er zit een stevige maple nek op en de gitaar is prima bespeelbaar. Jammer dat ie qua elektronica behoorlijk gaar is, of althans dat een van de pickups niet meer werkt. Maar dat kan natuurlijk een kleinigheidje zijn.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    In het kader van practice what you preach, ik heb de Joyo Jackman binnen.



    Aangesloten op de speaker van de Pathfindfer combo. Het is nog wat te vroeg om er wat van te zeggen, ik wil hem boosten met pedalen en ook met humbuckers proberen, dan heb ik een beter idee hoe de amp klinkt.

    De amp geeft een volume boost als je van clean naar OD kanaal schakelt. Je kan de amp modificeren en en een voetpedaal aansluiten, alleen dan zit je met die volume boost. De Jackman II heeft wel een voetpedaal en je kan volume per kanaal instellen. Dat is wat praktischer. Wat ik hoor is dat het cleane kanaal wat dunner klinkt, het OD kanaal heeft ook deze cleane klank (bij lage gain, of laag volume op je gitaar), maar dan wat voller. Met een pedaaltje ervoor, of spelen met je volume knop is al voldoende om van clean naar OD te gaan op 1 kanaal. Versie 2 is natuurlijk de leukere amp om te hebben.

    https://www.joyoaudio.co.uk/image/ca...ad-800x800.jpg
    Laatst gewijzigd door raabje; 4 december 2020 om 17:22

  6. #86

    Standaard

    Even weer een gedachtensprongetje: ik zie voor een paar centen op marktplaats een Fender 15 watt transistorversterkertje staan. Ga ik daar iets aan hebben met een multi-effect pedaal ervoor of kan ik dan net zo goed via het multi-effect pedaal (die ook nog aangeschaft moet worden) door mn basversterker blijven spelen?

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Je zegt niet welke type F amp maar allicht dat dat veel beter klinkt dan over je bas amp.

    Maar nogmaals, het probleem ligt niet echt bij je amp maar bij de bas kast met bas speakers, die zijn getuned voor bas en maken van je gitaar een dof snerpend geval.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #88

    Standaard

    fender frontman 15g gaat het om. De dofheid vind ik reuze meevallen, maar ik heb er geen gitaarversterker naast staan om het te kunnen vergelijken.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Wat ik zeg is vrij generiek natuurlijk, de ene kast is de andere niet,
    Fender Frontman is een te gek versterkertje, die namen we altijd mee, voor monitor en backup voor bas en andere gitaren, heel handig. En ik heb er ook wel eens een gig mee gedaan, gooi er een microfoon voor en hoppa.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #90

    Standaard

    ik heb een bod gedaan :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top