Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Amp: modelling amps als Fender Mustang I. Heb ik, moet je wel doorprikken naar een echte box met minimaal 1 echte 12 inch gitaarspeaker. Het interne speakertje is ruk. Fender heeft 3 miljoen van die amps verkocht en ondersteunt nu de software niet meer
    Kun je helemaal niks meer instellen? Ik heb al een hele tijd mijn Mustang 1 niet meer op de computer aangesloten maar dat is wel jammer dan.
    Ik vind overigens dat je met veel tweaken best een aardig geluid uit het interne speakertje kan halen. Maar de stock presets zijn niet enorm geweldig nee.


    @André: Volgens mij heb je aan die Harley Benton CustomII een hele leuke gitaar. Gewoon doen welke je het mooist vind. Mocht je de zwarte doen, dan zou ik persoonlijk die met Alnico 5 humbuckers nemen. High gain is leuk als je alleen metal speelt, maar misschien wel wat minder veelzijdig.

    Ik ga er niet van uit, maar mocht je trouwens thuis al redelijke monitor speakers en een interface hebben, dan is een leuke plugin misschien ook nog een optie om over te spelen. Doe ik zelf voornamelijk.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 23 november 2020 om 17:33

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    @André: Volgens mij heb je aan die Harley Benton CustomII een hele leuke gitaar. Gewoon doen welke je het mooist vind. Mocht je de zwarte doen, dan zou ik persoonlijk die met Alnico 5 humbuckers nemen. High gain is leuk als je alleen metal speelt, maar misschien wel wat minder veelzijdig.

    Ik ga er niet van uit, maar mocht je trouwens thuis al redelijke monitor speakers en een interface hebben, dan is een leuke plugin misschien ook nog een optie om over te spelen. Doe ik zelf voornamelijk.
    Ik ga zoals het nu lijkt voor die Custom II idd. Ik vind o.a. metal leuk, maar een echte metalhead ben ik niet. Ik had m dan ook liever in hooglans zwart gezien dan in matzwart, but oh well.

    Wat betreft interface + monitor speakertjes. Al even getest, werkt prima om mezelf op hoorbaar te maken. Ik hoor graag meer over die plugin!!

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    Nog even een bump hier, mbt versterking / effecten. Inmiddels speel ik een poosje op een leengitaar en merk dat ik toch vooral neig naar metallica nrs om te leren spelen. Als ik qua klank een beetje in die richting wil komen, wat is dan mijn beste optie, als ik onder €200,- wil blijven. Heb ik voldoende aan een multi effect op mijn basversterkertje, of beter af met een moddelling amp met bijbehorende footswitch? ik neig momenteel naar optie 1.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Er is geen beter, het kan op meerdere manieren.

    Maar als ik jou was, dan kocht ik deze amp:

    https://www.thomann.de/nl/joyo_zombie.htm

    Die zet je gewoon boven op je bass amp, en je zorgt (met een kleine aanpassing, desnoods met een kroonsteentje of plakband) dat de interne speaker gekoppeld kan worden met de Zombie. Dan heb je een mini stack voor metal.

    Als het goedkoper moet neem dan de Jackman die 89 euro kost met korting (voor zolang het duurt), die klinkt meer jaren 80 metal, en zoals ik het begrijp kan je met een overdrive pedaal ervoor nog steeds zwaardere metal spelen.

    Zowel de Zombie als de Jackman hebben een versie 2 gekregen, met 2 kanalen met eigen draaiknoppen, en een voetschakelaar. Dat is nog wat beter en nog steeds onder de 200,-

    https://www.thomann.de/nl/joyo_zombie_ii.htm

    Gitaarspelen kost nu eenmaal geld, snaren, gitaarband, tas, kabels, tuner, les, boeken, dus je kan wel starten met 200 maar er zal altijd geld bijmoeten vrees ik. Voor onder de 200 is die Zombie of Jackman versie 2 echt een goede deal denk ik. Check even wat filmpjes op Youtube, b.v. deze:

    https://www.youtube.com/watch?v=CmnwJepVXKc

    https://www.youtube.com/watch?v=KyUlx9pIbTY

    Wat voor bass amp heb je eigenlijk staan thuis? Dat is me niet duidelijk.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 november 2020 om 12:46

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Voor onder die €89 koop je een tweedehands Vox AD15VT, waar ook zeker een goeie metal versterker in zit. Alle effecten aan boord, zoals delay, reverb en chorus, dus alleen een kabel en je bent klaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.072

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Voor onder die €89 koop je een tweedehands Vox AD15VT, waar ook zeker een goeie metal versterker in zit. Alle effecten aan boord, zoals delay, reverb en chorus, dus alleen een kabel en je bent klaar.

    Goeie Tip!

  8. #58

    Standaard

    @Raabje: Die yoyo zombie vind ik heel gaaf. De versie met footswitch lijkt me interessant. ik ben alleen bang (als nog te beginnen gitarist) dat ik effecten als chorus en reverb ga missen?

    ik heb 2 basamps hier staan. een berhinger 30 watt transistor met een kapotte pre-amp. En een Roland Super cube 100 bass met (geen modeling oid) met een 15" speaker. Op den duur zou ik het 10" basspeakertje uit de combo willen slopen en daar een apart cabje van te maken. Zo'n Yoyo zombie zou daar leuk op staan. is 20 watt buizen niet luid voor op de slaapkamer? Het mag best luid, huisgenoten mogen er last van hebben. Buren liever niet (maar ik denk dat bass daar hinderlijker voor is).

    @Kim Wilson: bedankt voor de tip, ga ik ook even checken/meenemen met mn opties!

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    2e hands combo kan ook altijd natuurlijk, helemaal eens hoor. Als je op Marktplaats zoekt naar 2e hands en dan b.v. 5km buiten je postcode, dan vind je er genoeg.

    De Joyo is een transistor amp met een buis in de voorversterker. Mooie van transistor is dat de amp op lager volume ook goed klinkt. En die buis in de pre-amp, daar moet je je niet heel veel van voorstellen, die buis werkt denk ik op laag voltage, en wat ik erover gelezen heb op Gearpage e.d. maakt het wisselen van merk buis niet veel uit, en is ie vooral hoorbaar op het cleane kanaal. Maar goed beter 1 buis dan geen buis. Volgens mij klinken die amps gewoon goed, zoek maar even op internet naar ervaringen. Ik vraag me ook af in welke mate "buizenwarmte" hoorbaar is in high gain metal?

    Reverb is een effect dat je niet nodig hebt als beginner, je hoort je eigen spel beter zonder reverb vind ik. Een amp in een kamer geeft zelf ook al galm. En chorus, dat vind ik echt een vreselijk effect, ik kan er zelf helemaal niks mee. Dat ga je volgens mij niet missen als je net begint.

    Als je een beetje handig bent met luidspreker draad, dan sluit je zo een Joyo Head aan op beide speakers van de bass amps, heb je 1 keer 10 inch en 1 keer 15 inch tegelijkertijd. Dat lijkt me wel vet, de 15 voor het lage en de 10 voor het snelle en heldere geluid. Moet je alleen uitzoeken hoeveel ohm de speakers samen in serie zijn (ohms optellen), of parallel (dan is het de helft van het totaal). De Joyo kan vanaf 8 ohm tot hoger aan.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 november 2020 om 16:27

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik gebruik als overdrive deze.
    Kost 29 EUR en is een OCD kloon.

    Ik heb er ook één in een spare pedalenbakje voor kleine klusjes! Gewoon een erg fijn pedaal voor weinig. Ik heb 'm vergeleken met een hoop andere pedalen en niets mis mee. Ik zag dat Pepe 'm ook al tipte. Terecht!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top