Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #41

    Standaard

    Thanks voor het blijven reageren allemaal. Ik blijf het lastig vinden. Voor bas vond ik een multipedaal echt een no go, maar in geval van bass heb je ook geen of nauwelijks effecten nodig. Voor gitaar is dat natuurlijk heel anders en als je het e.e.a. nog een beetje moet uitvinden is zon multi effect ding toch wel prettig misschien. Ik zag zelf o.a. een vox stombpox IIG (https://www.bax-shop.nl/multi-effect...t-details.html). zelfde idee als die zoom denk ik maar dan met een wah?

    Als ik een multieffectpedaal heb, maakt dat een modelling amp overbodig of niet? Roland cube ga ik even onthouden. Wel geinig omdat mn basversterker ook een roland cube is.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Modelling amp wordt hier vooral aanbevolen om op laag of lager volume thuis te spelen. Je kunt met een (multi)effect pedaal allerlei geluiden maken en eventueel ook de vervorming uit je multipedaal halen (kan ook uit een gewoon distortion poedaaltje).

    Het blijft een beetje pielen. Het slimste is om iets niet al te duurs te kopen wat niet al te hard gaat. Verder hangt het heel erg van de stijl af. Ik kan met mijn SF Champ en Class 5 thuis goed uit de voeten maar het gaat toch nog best hard. Ik zou nooit op een modelling amp willen spelen hoewel ik best leuke dingen gehoord heb.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb ook eens op zo’n Cube gespeeld en heb zelden zo’n kutgeluid gehad.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb ook eens op zo’n Cube gespeeld en heb zelden zo’n kutgeluid gehad.
    Had je toen al wel een Harley Benton?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #45

    Standaard

    wat gitaar betreft, ik ga nu ineens toch flink twijfelen. Misschien moet ik er later een apart topic voor aanmaken. Ik ben de tip even gaan opvolgen om ook de Harley Benton SC modellen eens te gaan bekijken. Ik moet zeggen dat deze me prijs kwaliteit gezien nog wat interessanter lijken. Ik ben een sucker voor de blocks en bindings op die gitaren, ze hebben daarnaast een set net ipv een geschroefde nek. Ik denk dat dat beter is voor een dergelijke gitaar? Hoe het soundtechnisch zit weet ik niet zo goed.

    Ik vind m net niet helemaal in de uitvoering zoals ik dat zou willen, maar voor het geld kun je niet alles hebben?

    HBZ Hi gain buckers?

    LAF Alnico-5 humbuckers en grover tuners?

    Dit ziet er ook niet verkeerd uit, Niet heel erg 'metally' misschien, maar ach

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb ook eens op zo’n Cube gespeeld en heb zelden zo’n kutgeluid gehad.
    Ja, ik vind de Cube ook niet heel fijn. Mijn dochter heeft er eentje, en die is er wijs mee, maar ik hou er niet van. Ik heb zelf een Vox AD15VT, die klinkt best goed. Voor €75 moet je zo’n ding wel kunnen scoren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik heb die van mij weggegeven.
    Vond 'm altijd wel oké voor Prince geluidjes en clean om wat jazz te pielen.
    Gebruikte 'm soms ook als keyboard amp.
    Dingen zijn ook alweer van een andere generatie en die toestand verbetert snel.
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe & wat voor wat betreft de nieuwere, er is meer keuze nu dan toen de Cube op de markt kwam.
    Eens neuzen of daar al een topic over is; modellingampjes <200 euro; ervaringen.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    LP achtige gitaren: Vintage (merk), Richwood oude serie, Epiphone, Cort, Harley Benton, ESP LTD.

    Amp: modelling amps als Fender Mustang I. Heb ik, moet je wel doorprikken naar een echte box met minimaal 1 echte 12 inch gitaarspeaker. Het interne speakertje is ruk. Fender heeft 3 miljoen van die amps verkocht en ondersteunt nu de software niet meer

    Boss Katana. Ik heb de 100 watt head mk1. Moest er enorm aan wennen maar ik ga hem steeds meer waarderen. Verbazende dynamiek voor een modelling amp. Mogelijk zelfde bezwaar als de Fender: ondersteuning in de toekomst? Accessoires zoals de footswitch zijn duur.

    2dehands Line 6 POD. Kost je 5 tientjes. heb je alle gitaargeluiden en effecten. Koptelefoon erop en spelen maar. Of doorprikken naar je bas amp.

    Oude Marshall transistor amps. Ik heb een Lead 12 (45 euro). Is wel meer bluesrock dan metal maar wellicht met een pedaaltje ervoor. Ik prik hem wel meestal door naar mijn 2X12 box. Marshall Master Lead 30. Gaat niet kneiterhard maar klinkt prima. Wederom meer bluesrock/classic rock. Think AC/DC

  9. #49

    Standaard

    Thanks voor de reactie Munkie!

    Qua gitaar overweeg ik nu vooral de Harley Benton Custom II. qua uiterlijk weet ik het niet, mat zwarte roept wel heel erg metal en ik zie mezelf nu niet persé als metalhead, ik wil de gitaar toch wat meer allround inzetten, maar hey, het went vast.

    Versterking moet ik nog maar kijken. Denk toch eerst een goedkoop stompboxje met mn basversterker.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb ook eens op zo’n Cube gespeeld en heb zelden zo’n kutgeluid gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Had je toen al wel een Harley Benton?
    Ha ha ha

    Ze denken hier nu dat Gerard Joling in het pand is...
    Laatst gewijzigd door Buxtra; 23 november 2020 om 18:13
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top