Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 13 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 123

Discussie: Getting starten

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door André_84 Bekijk bericht
    ik zie ook goedkope losse buizenheads (https://m.thomann.de/nl/harley_benton_mighty_5th.htm) supergeinig vind ik wel, zou kunnen aansluiten op m'n basampje. maar wederom geen gain zie ik en een simpele modeling versterker is vast handiger en wel 'veelzijdiger'. Die boss katana is vast ook superhandig
    Klopt, en een buizenversterker klinkt pas als een buizenversterker als die lichtelijk tot geheel over z’n nek gaat. Dus altijd (hoog) volume, of je moet weer investeren in een attenuator; moet je in jouw startfase nog helemaal niet mee bezig zijn.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Denk ik ook.
    Dat denk ik niet, ooit gedaan over mijn Ampeg basversterker toen ik ff in een vlaag van verstandsverbijstering overwoog mijn gitaaramp de deur uit te doen. Je mist zoveel harmonischen dat het zo dood klinkt als een pier imho. En clean al helemaal. Ja, OK, je hoort jezelf. Jeuh. Koop dan een PodXT, kun je jezelf doof blazen met 1001 sounds door de headphone.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 20 november 2020 om 14:37

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik heb mezelf ook weleens over een bas-amp gegooid, thuis & in oefenruimtes, en ik vind dat best te doen voor een startfase.
    Is niet waar je wil eindigen wanneer je de boel wat serieuzer aanpakt, maar als beginner wanneer je al een bas hebt staan ?
    Zou denken koop een distortionpedaal dat je ook voor je bas kunt gebruiken en ga daarmee eerst eens aan de slag.
    Maar goed that's me, ik ben soms zuinig en pragmatisch wanneer ik dat niet hoef te zijn; voor een drol en een scheet koop je een Cube en daarmee tackel je ook een heleboel.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Een bassamp zal het verschil niet zo maken maar een baskast wel.
    Dat is
    een leuke bijkomstigheid van al die amp en cab sims, dan krijgt je een aardig idee van wat wel en vooral niet werkt.

    Iets met een 8 of 10 inch speaker van rond de 100 euro is meestal ruim voldoende. En voor een paar tientjes scoor je al een prima pedaaltje dus waar praten we over.
    Muzi
    ek maken is een super cheap ass affair, net zoals hardlopen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 20 november 2020 om 15:45
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15

    Standaard

    Wat is een leuk betaalbaar pedaaltje? voor iemand als mij?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    In de onderste regionen zitten Harley Benton en TC Electronic die veelal goedkope versies hebben van de populaire en vooral veel duurder broeders. Zo is de HB Ultimate Drive een Fulltone OCD clone maar of het wat voor jou is kan jij uiteindelijk alleen zelf beoordelen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17

    Standaard

    Ik kan helaas niet testen, ivm covid19 kom ik in geen enkele winkel.ik moet dus afgaan op ervaringen van anderen. Kun je voor zeg €50,- een redelijk pedaal krijgen? Had ik al gezegd dat ik baal dat ik m'n Russische big muff heb verkocht die ik voor bas gebruikte? 🤓

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Je kan alles wat je laat komen ook weer terugsturen.
    Op
    een bepaald moment moet je het toch zelf doen hè.
    Er zal ong
    etwijfeld een goedkope big muff knock off ergens rondzweven, zou je kunnen uitzoeken.
    Je kan ook een 2e hands muff scoren of, ook leuk, build your own.




    Laatst gewijzigd door Pepe; 20 november 2020 om 16:57
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19

    Standaard

    en dat komt vanzelf, voor bas heb ik ook meerdere. pedalen custom laten bouwen. maar in deze tijd is het wel even fijn om een fatsoenlijk startpunt te hebben

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gebruik als overdrive deze.
    Kost 29 EUR en is een OCD kloon.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top